05 Ocak 2002 Cumartesi 00:00
188 Okunma
AvruPARA'da yumuşak geçiş
Komisyon, değişik ülkelerde bazı kalpazanların, fotokopi yoluyla sahte para ürettiklerini ve insanların acemiliklerini suiistimal etmeyi denediklerini belirtti. Belçika`da ödemelerin yüzde 80`inin halen Belçika frankı olarak yapıldığını belirten yetkililer, insanların ellerindeki frankları bankalara götürerek euro ile değiştirmek yerine, harcamalarda kullanarak tüketmek yolunu tercih ettiklerini bildirdiler.

Para üstünde deneyler

Öte yandan gazeteciler, euro kağıt paralar üzerinde çeşitli deneyler yaparak okuyucuları bilgilendirme çabalarını sürdürüyorlar. Bu kapsamda, beyaz bir mendille silinen kağıt paraların boyasının mendile çıktığı tespit edildi. Avrupa Merkez Bankası yetkilileri, bunun doğal olduğunu açıkladılar.

Fiyat mukayasesi

Ortak para birimine geçişten sonra, basın organlarında ``fiyat mukayesesi`` yarışı da başladı ve AB ülkelerinde bazı tüketim maddelerinin fiyatlarında çok büyük farklılıklar olduğu görüldü. Aynı marka bir bilgisayarın İspanya`da 1201, Finlandiya`da~|~ 1596 euroya satıldığı belirtilirken, aynı marka ve model bir arabanın Finlandiya`da 8956, Almanya`da 11899 euro olduğu kaydediliyor.

En pahalı Hollanda, en ucuz Yunanistan

Euronun kullanıldığı alanın en pahalı ülkelerinin Hollanda ve Belçika, en ucuz ülkelerin ise İspanya ve Yunanistan olduğu ifade ediliyor.

Euroya geçiş sürecinin en yavaş işlediği ülkenin İtalya olduğu, İtalyanların ``fazla heyecanlanmadıkları`` ve ``yavaş hareket ettikleri`` bildiriliyor. Belçika`daki 12 bin 500 görme özürlüyü temsil eden bir vakıf, euroların bu kişiler için büyük sorun yarattığını, madeni paraların boyutlarının birbirine çok yakın olduğunu ve ayırt edilmesinde zorluk yaşandığını, kağıt paraların da sıkıntı kaynağı olduğunu açıkladı.

Yaşlı insanların da, boyutları çok küçük olan madeni euroları görmekte ve bu paralara alışmakta zorluk çektikleri ifade ediliyor.
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner100