Batan geminin petrol konteynerlerinin bozulmamış halde denizin dibinde durduğu, tüm petrolün denize sızması halinde çok büyük bir çevre felaketinin yaşanacağı belirtiliyor.
Geminin kurtarma çalışmalarını yürüten Hollanda şirketi Smit International'ın sözcüsü Lars Walder, Atlas Okyanusu'nun sularına gömülen gemide yüklü petrol konteynerlerinin, bozulmamış halde deniz dibinde durduğunu, ancak petrolün sızabileceğini söyledi. Tankerin tüm yükünün suyla doğrudan temas etmesi halinde, 1989 yılında Alaska'da yaşanan Exxon Valdez felaketinin iki katı zarara yol açabileceği belirtiliyor. Valdez'den denize yayılan 10 milyon galon kadar petrol, büyük ekolojik hasar meydana getirmişti. Fırtınadan zarar gördüğü ve gövdesinde 15 metre büyüklüğünde bir yarık olduğu bildirilen Prestige adlı tanker, dün sabah İspanya'nın 244 kilometre açığında ikiye ayrılmış ve ardından batmıştı. Bahama'nın, "Mare Shipping" firmasına ait Prestige, fırtınaya yakalanmadan önce Singapur'a doğru hareket ediyordu. Tankerin Yunanlı kaptanı Apastolus Maguras'ın, kuralları yerine getirmediği ve çevreye zarar verdiği gerekçesiyle gözaltına alındığı belirtildi. Avrupa Birliği yetkililerinin, bu tip felaketlerin önüne geçilmesi ve meydana gelmesi halinde alınabilecek acil önlemlere hazırlıklı olunması konusunda hükümetlere çağrıda bulunduğu bildiriliyor.