AB'de bankalardan sonra hayati sanayi branşlarını kurtarmak için de kollar sıvanıyor. AB Dönem Başkanı Çek Cumhuriyeti zor durumdaki otomotiv endüstrisi için koordineli bir yardım programı hazırlanmasını istedi.
Otomobil imalatçılarının durumu kötüden de beter. Öncelikle ABD'den gelen rakamlar, sanayi sektörünü sürükleyen bu önemli branşın adeta felç olduğunu gösteriyor. Bazı markaların satışı bir yıl öncesine göre yarıya düşmüş durumda. AB Komisyonu'nun sanayiden sorumlu üyesi Günther Verheugen kısa vadede durumun değişmeyeceğini ve piyasadaki daralmanın vahim sonuçlara yol açabileceği uyarısında bulundu. Verheugen, "Bugün faal durumda olan Avrupa'daki bütün tesislerin yılsonunda da otomobil üreteceğini kimse garanti edemez. Yılsonuna kadar bir dizi üretim yerinin kapısına kilit vurulması ihtimali oldukça yüksek. Bütün Avrupa şirketlerinin önümüzdeki yıla kadar ayakta kalacağı da oldukça şüpheli" diye konuştu.
400 bin kişi daha işsiz kalabilirSanayiden sorumlu Komisyon üyesi Verheugen bir yıl içinde Avrupa'nın motorlu taşıt fabrikalarında çalışan 400 bin kişinin işsiz kalabileceği uyarısında bulundu. Verheugen satış rekorlarının kırıldığı yıllarda yaratılan kapasite fazlasının otomotivcilik branşını hantallaştırıp, talep ile üretim arasında uyum sağlama esnekliğini üreticilerin elinden aldığını söyledi. Otomotiv yan sanayinin dünyadaki en büyük ismi olan Alman Bosch şirketi Almanya'daki tesislerinde kısa mesai uygulamasına geçti. Aralık ayından beri kısa çalışma yapılan Mercedes Benz de bu uygulamayı Mart ayında daha fazla fabrikaya yayacak. Ford da otomobil arzını düşürmek için başlattığı kısa çalışma uygulamasını Saarland eyaletindeki tesislerini de kapsayacak şekilde genişletti. Kriz, Avrupa'nın örnek sanayi branşını fena vurdu. Bu branşın bütün Avrupa'daki istihdam kapasitesi 12 milyonu buluyor. Avrupa'daki başka hiçbir sanayi branşında bu kadar personel çalışmıyor. AB Komisyonu'nun sanayiden sorumlu üyesi Günther Verheugen, öncelikle bu nedenden ötürü otomotivciliğin desteklenmesi gerektiğini belirtti. Verheugen AP genel kurulundaki konuşmasında, fabrika çıkışı otomobil satışlarını arttırmak için Almanya ve diğer Birlik ülkelerinde başlatılan ve yaşlı taşıtların hurdaya çıkarılması kaydıyla yeni otomobil alacak olanlara ödenen primin etkili olduğunu söyledi. Verheugen, "Görebildiğimiz kadarıyla bu prim uygulaması işe yaradı ve arzuladığımız olumlu sonucu verdi" değerlendirmesinde bulundu.
Otomobil imalatçılarının durumu kötüden de beter. Öncelikle ABD'den gelen rakamlar, sanayi sektörünü sürükleyen bu önemli branşın adeta felç olduğunu gösteriyor. Bazı markaların satışı bir yıl öncesine göre yarıya düşmüş durumda. AB Komisyonu'nun sanayiden sorumlu üyesi Günther Verheugen kısa vadede durumun değişmeyeceğini ve piyasadaki daralmanın vahim sonuçlara yol açabileceği uyarısında bulundu. Verheugen, "Bugün faal durumda olan Avrupa'daki bütün tesislerin yılsonunda da otomobil üreteceğini kimse garanti edemez. Yılsonuna kadar bir dizi üretim yerinin kapısına kilit vurulması ihtimali oldukça yüksek. Bütün Avrupa şirketlerinin önümüzdeki yıla kadar ayakta kalacağı da oldukça şüpheli" diye konuştu.
400 bin kişi daha işsiz kalabilirSanayiden sorumlu Komisyon üyesi Verheugen bir yıl içinde Avrupa'nın motorlu taşıt fabrikalarında çalışan 400 bin kişinin işsiz kalabileceği uyarısında bulundu. Verheugen satış rekorlarının kırıldığı yıllarda yaratılan kapasite fazlasının otomotivcilik branşını hantallaştırıp, talep ile üretim arasında uyum sağlama esnekliğini üreticilerin elinden aldığını söyledi. Otomotiv yan sanayinin dünyadaki en büyük ismi olan Alman Bosch şirketi Almanya'daki tesislerinde kısa mesai uygulamasına geçti. Aralık ayından beri kısa çalışma yapılan Mercedes Benz de bu uygulamayı Mart ayında daha fazla fabrikaya yayacak. Ford da otomobil arzını düşürmek için başlattığı kısa çalışma uygulamasını Saarland eyaletindeki tesislerini de kapsayacak şekilde genişletti. Kriz, Avrupa'nın örnek sanayi branşını fena vurdu. Bu branşın bütün Avrupa'daki istihdam kapasitesi 12 milyonu buluyor. Avrupa'daki başka hiçbir sanayi branşında bu kadar personel çalışmıyor. AB Komisyonu'nun sanayiden sorumlu üyesi Günther Verheugen, öncelikle bu nedenden ötürü otomotivciliğin desteklenmesi gerektiğini belirtti. Verheugen AP genel kurulundaki konuşmasında, fabrika çıkışı otomobil satışlarını arttırmak için Almanya ve diğer Birlik ülkelerinde başlatılan ve yaşlı taşıtların hurdaya çıkarılması kaydıyla yeni otomobil alacak olanlara ödenen primin etkili olduğunu söyledi. Verheugen, "Görebildiğimiz kadarıyla bu prim uygulaması işe yaradı ve arzuladığımız olumlu sonucu verdi" değerlendirmesinde bulundu.