Alman hükümeti, ekonomik kriz yüzünden zor durumda olan Opel'i ne İtalyanlara ne Çinlilere sattı. Almanların tercihi Avusturya şirketi oldu.
Ekonomik kriz yüzünden zor duruma düşen ve iflasın eşiğine gelen Alman otomotiv şirketi Opel'in geleceği konusunda umut ışığı doğdu. Amerikan General Motors şirketinden sonra Alman hükümeti de Opel'i Avusturya-Kanada ortaklığındaki Magna şirketinin devralmasına karar verdi. Berlin'de Başbakanlık'ta yapılan, Opel'in geleceğinin masaya yatırıldığı zirveye Başbakan Angela Merkel, Maliye Bakanı Peer Steinbrück, Ekonomi Bakanı Karl-Theodor zu Guttenberg, General Motors ve Amerikan Hazine Bakanlığı yetkilileri ile Kanada-Avusturya ortaklığındaki Magna şirketinin temsilcileri katıldı.
Karar sancılı çıktı Almanya Maliye Bakanı Steinbrück, hükümetin Opel'i Magna şirketinin devralmasını uygun gördüğünü söyledi. Kararın kendileri için hiç de kolay olmadığına dikkat çeken Steinbrück, Alman devletinin büyük bir riskin altına girdiğine dikkat çekti. Magna'nın Opel'i devralması halinde Almanya Magna'ya 1.5 milyar Euro'luk kredi verme sözü verdi. Ancak bu kararın, Opel tesislerinin bulunduğu Hessen ve Kuzey Ren Vestfalya Eyaletleri'nce de onaylanması gerekiyor. Çünkü kredinin bir bölümü bu eyaletlerin kasasından çıkacak.
Ekonomi Bakanı iflasta ısrar etti Opel'le ilgili Alman hükümetinin kararı uzun tartışmaların ardından alındı. Ekonomi Bakanı Karl-Theodor zu Guttenberg, hükümetin kararının arkasında olduğunu söyledi ancak zirvede son dakikaya kadar Opel'in planlı iflas etmesi görüşünü savunduğunu belirtti. Magna şirketi Opel'i devralması halinde Almanya'nın Rüsselsheim, Bochum, Kaiserslautern ve Eisenach'taki tesislerini kapatmama sözü verdi. Magna Yönetim Kurulu üyesi Siegfried Wolf Berlin'de yaptığı açıklamada, şirketin mümkün olduğunca çok kişinin işini kaybetmemesine çaba harcayacağını belirtti. Fried, kaç kişinin işten çıkarılmasının planlandığı konusunda ise bir açıklama yapmadı. Magna, Rus Sber Bankası ile birlikte Opel'in yüzde 55'lik hissesini almayı planlıyor. Şirketin yüzde 35'lik payı Amerikan General Motors'ta, yüzde 10'luk pay ise Opel çalışanlarında kalacak. Opel'in geleceği ile ilgili karar İşyeri Temsilciliği'ni memnun etti. Opel İşyeri Temsilikleri Başkanı Klaus Franz, şirketi Magna'nın devralmasının en mantıklı çözüm olduğunu belirtti. Franz buna rağmen Magna'nın Opel'in işçi çıkarmasını beklediklerini de sözlerine ekledi.
Diğer taliplerOpel'e Magna'nın yanı sıra İtalyan Fiat, Amerikan Ripplewood ve Çinli BAIC şirketi de talip olmuştu. Fiat Alman hükümetiyle yapılacak görüşmelere katılmayacağını açıklamıştı. Alman hükümetinin Opel'e ek fon sağlaması talebinin "mantıksız'' olduğu, Berlin'deki görüşmelere katılmama kararına rağmen, şirketin Opel'e olan ilgisinin sürdüğü kaydedilmişti.
Ekonomik kriz yüzünden zor duruma düşen ve iflasın eşiğine gelen Alman otomotiv şirketi Opel'in geleceği konusunda umut ışığı doğdu. Amerikan General Motors şirketinden sonra Alman hükümeti de Opel'i Avusturya-Kanada ortaklığındaki Magna şirketinin devralmasına karar verdi. Berlin'de Başbakanlık'ta yapılan, Opel'in geleceğinin masaya yatırıldığı zirveye Başbakan Angela Merkel, Maliye Bakanı Peer Steinbrück, Ekonomi Bakanı Karl-Theodor zu Guttenberg, General Motors ve Amerikan Hazine Bakanlığı yetkilileri ile Kanada-Avusturya ortaklığındaki Magna şirketinin temsilcileri katıldı.
Karar sancılı çıktı Almanya Maliye Bakanı Steinbrück, hükümetin Opel'i Magna şirketinin devralmasını uygun gördüğünü söyledi. Kararın kendileri için hiç de kolay olmadığına dikkat çeken Steinbrück, Alman devletinin büyük bir riskin altına girdiğine dikkat çekti. Magna'nın Opel'i devralması halinde Almanya Magna'ya 1.5 milyar Euro'luk kredi verme sözü verdi. Ancak bu kararın, Opel tesislerinin bulunduğu Hessen ve Kuzey Ren Vestfalya Eyaletleri'nce de onaylanması gerekiyor. Çünkü kredinin bir bölümü bu eyaletlerin kasasından çıkacak.
Ekonomi Bakanı iflasta ısrar etti Opel'le ilgili Alman hükümetinin kararı uzun tartışmaların ardından alındı. Ekonomi Bakanı Karl-Theodor zu Guttenberg, hükümetin kararının arkasında olduğunu söyledi ancak zirvede son dakikaya kadar Opel'in planlı iflas etmesi görüşünü savunduğunu belirtti. Magna şirketi Opel'i devralması halinde Almanya'nın Rüsselsheim, Bochum, Kaiserslautern ve Eisenach'taki tesislerini kapatmama sözü verdi. Magna Yönetim Kurulu üyesi Siegfried Wolf Berlin'de yaptığı açıklamada, şirketin mümkün olduğunca çok kişinin işini kaybetmemesine çaba harcayacağını belirtti. Fried, kaç kişinin işten çıkarılmasının planlandığı konusunda ise bir açıklama yapmadı. Magna, Rus Sber Bankası ile birlikte Opel'in yüzde 55'lik hissesini almayı planlıyor. Şirketin yüzde 35'lik payı Amerikan General Motors'ta, yüzde 10'luk pay ise Opel çalışanlarında kalacak. Opel'in geleceği ile ilgili karar İşyeri Temsilciliği'ni memnun etti. Opel İşyeri Temsilikleri Başkanı Klaus Franz, şirketi Magna'nın devralmasının en mantıklı çözüm olduğunu belirtti. Franz buna rağmen Magna'nın Opel'in işçi çıkarmasını beklediklerini de sözlerine ekledi.
Diğer taliplerOpel'e Magna'nın yanı sıra İtalyan Fiat, Amerikan Ripplewood ve Çinli BAIC şirketi de talip olmuştu. Fiat Alman hükümetiyle yapılacak görüşmelere katılmayacağını açıklamıştı. Alman hükümetinin Opel'e ek fon sağlaması talebinin "mantıksız'' olduğu, Berlin'deki görüşmelere katılmama kararına rağmen, şirketin Opel'e olan ilgisinin sürdüğü kaydedilmişti.