16 Mart 2012 Cuma 12:04
1681 Okunma
Tuvaletleri yok cep telefonları var

Nüfus sayımına göre 246,6 milyon haneden yüzde 46,9\'unun evlerinde tuvalet bulunuyor. Halkın yüzde 49,8\'inin ise tuvalet ihtiyacını dışarıda giderdiği biliniyor. Geri kalan yüzde 3,2'si ise halka açık tuvaletleri kullanıyor. 2011 yılında yapılan nüfus sayımında, evlerdeki mallar ve tüketim maddeleri araştırılırken evlerin yüzde 63,2'sinde telefon olduğu ortaya çıktı.

Uzmanlar, sayım sonuçlarının Hindistan\'da halkın yaşam koşullarına hakim olan çelişkilerin göstergesi olduğu görüşündeler. Sayım sonuçlarını değerlendiren uzmanlar, milyonlarca insan üstün teknolojiye ve tüketim mallarına ulaşabilirken çok sayıda yoksul insanın ise temel yaşam standartlarından yoksun olduğunu eklediler. Hindistan\'da Jarhend\'in yüzde 77\'sinde, Orissa\'nın yüzde 76\'sında ve Bihar\'ın yüzde 75\'inde evlerde tuvalet bulunmuyor. Bu üç kent Hindistan\'ın yüksek nüfuslu ve en fakir bölgeleri arasında bulunuyor. Bu bölgelerde kişi başına düşen günlük gelirin bir dolardan az olduğu belirlendi.

Yapılan araştırmada ayrıca insanların bilgiye ve eğlenceye ulaşım şekillerinin de değiştiği görülüyor. Hindistan\'da nüfusun yarısından fazlasının, yüzde 53,2\'sinin cep telefonu var. Evlerinde televizyonları olan nüfusta yüzde 16\'lık bir artış görülürken radyo sahibi olanlardaysa yüzde 15'lik bir azalma görülüyor. Elde edilen verilere göre hanelerin yüzde 47,2'sinde televizyon var, radyo sahibi olanlar ise sadece yüzde 19,9. Hindistan\'da halkın internet bağlantısı olan bilgisayarlara ulaşma oranı ise nüfusun yüzde 3,1\'iyle hala çok düşük bir seviyede. DIŞ HABERLER MERKEZİ

Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner100