Bu haber kez okundu.

Utanç turizmi
Bir Pakistanlının böbreğinin değeri sadece 3,500 YTL Organ nakli için talebin arzı kat kat aşmasıyla zengin ülkelerden fakir ülkelere ''nakil turizmi'' eğiliminin ortaya çıktığı bildirildi ~|~






Dünya Sağlık Örgütü (DSÖ), 2005'te 66 bin böbrek naklinin yapıldığını ancak bu rakamın, en çok aranan organ olan böbrek nakli ihtiyacının sadece yüzde 10'una tekabül ettiğini belirtti. Aynı yıl 21 bin karaciğer ve 6 bin kalp nakli yapıldığı kaydedildi.DSÖ'nün açıklamasında, böbrek ve karaciğer nakillerinin sayısının yükseldiği, buna karşılık talebin de arttığı, ancak yeterli organ bulunamadığı belirtildi.

Yoksulun böbreği 3,500 YTL
Yeterli organ bağışının olmaması sonucu, zengin ülke insanları ''organlarını satın almak için'' fakir ülke insanlarına yöneliyor. Pakistanlı doktor Ferhat Muazzam, Pakistan'da bazı köylerin sakinlerinin yüzde 40?50'sinin tek böbrekleri olduğunu söyledi. Muazzam, Pakistanlı donörlere bir böbrek için 150 bin rupi (3,500 YTL) önerildiğini, ancak paranın yarısına aracılar el koyduğu için bağışçıların eline bu paranın yarısının geçtiğini anlattı.

Muazzam'ın verdiği bilgiye göre, Batı ülkelerinde böbrek nakli için internette verilen paket fiyat, naklin yapılacağı ülkedeki bir haftalık hastane masrafları dahil 12 bin ila 20 bin dolar (17 bin? 28 bin YTL). Gelişmiş ülkelerde bir naklin bu rakamın kat kat üstüne çıkacağı belirtiliyor.

DSÖ'den Dr. Luc Noel, 2005'te yapılan toplam böbrek naklinin yüzde 10'unun (6000 adet), verici veya alıcının bir yerden başka bir yere seyahatini gerektirdiğini bildirdi.
Bu konudaki tıbbi ihmalleri ve riskleri de dile getiren Noel, vericinin gerekli tıbbi bakımı alması gerektiğini, ancak kar getiren bir nesne gibi görülen yoksul vericiye, nakilden sonra genelde bu ihtimamın gösterilmediğini söyledi..
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner100