28 Haziran 2015 Pazar 00:07
812 Okunma
2014’te lükse rekor harcama
Küresel lüks mallar endüstrisi danışmanlık şirketlerinden Bain & Company’nin, İtalyan Lüks Mal Üreticileri Federasyonu Fondazione Altagamma işbirliği ile hazırladığı Küresel Lüks Tüketim Malları İlkbahar Raporu’nun sonuçları açıklandı. 
Rapora göre, 2014 yılını yüzde 3 büyüyerek 224 milyar avro ile kapatan küresel lüks tüketim malları pazarı, 2015 yılında yüzde 2-4 oranında büyüyecek. Son 20 yılda perakendede 3 trilyon avronun üzerinde satışın gerçekleştirildiği lüks tüketim pazarında, harcamaların yüzde 50’si tüketicilerin ülkeleri dışında yaptıkları harcamalardan oluşuyor. Harcamaların yüzde 30’unu ise sadece Çinliler gerçekleştiriyor. Lüks ayakkabı harcamalarının toplam satışlar içerisinde ilk sırada yer aldığı raporda, mücevherde canlılık yaşandığı, ancak saat satışlarının durgun olduğu ifade edilirken, dünya üzerindeki lüks tüketicisi ise 140 milyondan 350 milyona çıktı.

Japonya lüks tüketimde en hızlı büyüyen ülke
Rapora göre Japonya, sabit kurlarla yüzde 5-7 olarak tahmin edilen büyüme rakamları ile lüks tüketim pazarındaki saltanatını devam ettirdi. Kişisel lüks mallar pazarının en hızlı büyüyen milleti olma özelliğine sahip Çinli tüketicilerin desteğiyle Tayvan ve Güney Kore olumlu bir performans gösterirken, Hong Kong ve Macau zayıflayan turizmden negatif etkileniyor. Çin anakarasında, hem harcamalara getirilen kısıtlamalar, hem de tüketicilerin indirimli satışlar ve yurt dışından alışveriş yapmayı tercih etmeleri nedeniyle oluşan fiyat odaklı harcama eğilimlerine bağlı olarak, reel rakamlarla yüzde 2-4 civarında bir düşüş bekleniyor. Raporda yer alan bilgilere göre, 2014’ün ilk yarısındaki döviz dalgalanmaları gerek turistik hareketlerde, gerekse harcama alışkanlıklarında, özellikle de Çinli tüketiciler üzerinde etkisini hemen gösterdi. Doğu Avrupa sıkıntı çekmeye devam ederken Batı Avrupa, avroda yaşanan değer kaybından yararlanan Asya turizmi tarafından fazlasıyla desteklendi. Turizm kaynaklı alışverişte ciddi düşüş yaşayan Amerika ise, 2015’in ilk çeyreğinde beklenen rakamı yakalayamadı. Müşteriye sunulan hizmet anlayışında yeni bir açılım ihtiyacı duyan Japonya’da ise turizm, ülkenin pazar dinamiklerini tümüyle değiştirdi. Güney Kore ve Güneydoğu Asya’nın desteklediği Çin turizmi, Asya pazarının performansını yönlendiren bir rol oynadı.AA
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner100