16 Şubat 2015 Pazartesi 00:03
916 Okunma
35 yaş üstü de dijital platform bağımlısı!
Danışmanlık şirketi Bain and Company’nin Avrupa, Amerika ve BRICS (Brezilya, Rusya, Hindistan, Çin ve Güney Afrika) ülkelerinde 7 binden fazla kişi ile gerçekleştirdiği dijital içerik tüketimi davranışları araştırması, “Hashtag Nesli” olarak tanımlanabilecek ve yaş sınırı tanımayan bir kuşağın geliştiğini gösteriyor. Araştırma, gelişmiş ekonomilerde 35 yaş üstü yetişkinlerin yüzde 63’ünün çevrimiçi (internetten) video izlediğini, yüzde 93’ünün dijital müzik dinlediğini ortaya koyuyor. Elektronik kitap okuyanların oranı yüzde 34 iken, oyun kategorisinde akıllı telefonlar ve Facebook üzerinden oynanabilen Candy Crash Saga bir yılda 100 milyon tekil kullanıcıdan 350 milyon kullanıcıya ulaştı. Mobil cihazlar için geliştirilen Angry Birds tarzı kısa format oyunlar da en popüler oyunlar arasında yer alıyor.
Araştırmada öne çıkan bazı sonuçlar şöyle: 
* Akıllı telefon oranı yaşları 15 ila 18 olan gençler arasında yüzde 84’ü buluyor. 
* Brezilya ve Rusya’daki gençlerin yüzde 58’inin, Çin ve Hindistan’dakilerin ise yüzde 36’sının en az bir akıllı telefonu bulunuyor. Türkiye’ye bakınca da, benzer bir resim ortaya çıkıyor. 
* 35 yaş altı tüketiciler içeriği dijital olarak daha çok tüketmeye eğilimli iken, 35 yaş ve üstü tüketiciler de özellikle video, müzik ve oyun konusunda bu açığı hızla kapatacağa benziyor.  EKONOMİ SERVİSİ
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner100