03 Temmuz 2014 Perşembe 00:06
844 Okunma
627 milyon TL’yi çiğnedik!
YENİ MESAJ/İSTANBUL
Türkiye’de özellikle şekersiz ürünlerin piyasaya sokulmasıyla sakız pazarı büyümeye devam ediyor. Ülkemizde 2013 yılında 56 milyon kutu sakız satışı gerçekleşti. Bir önceki seneye göre kutu bazında yüzde 8’lik bir büyüme yaşandı. Geçen yıl sakız pazarı 627 milyon liraya ulaşırken, bunun yüzde 71.7’lik bölümünü Vivident, Big Babol, Mentos, Chupa Chups, Happydent, Brooklyn, Center Fresh gibi markaları bünyesinde bulunduran Perfetti Van Melle Türkiye gerçekleştirdi. Türkiye’de 1100 çalışanı bulunan Perfetti Van Melle’nin yıllık büyümesi yüzde 12 oldu. Türkiye’deki 16 bin metrekarelik kapalı alandaki 2 ayrı üretim tesisinde yıllık 20 bin ton üretim kapasitesiyle faaliyet gösteren Perfetti Van Melle, geçen yıl 55 ülkeye 136 milyon dolarlık ihracat yaptı. Perfetti Van Melle Türkiye Pazarlama Direktörü Serkan Ergün, 2014 yılında da yeni ürün çeşitleriyle pazarın üstünde bir büyümeyi hedeflediklerini açıkladı. Öte yandan toplam sakız satışların yüzde 26’sı İstanbul’da yapıldı. Tatlandırıcılı sakızlar pazarın yüzde 65’ini oluşturuyor. Vivident toplam pazar içerisinde yüzde 28 ile ilk sırada yer alıyor.
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner122

banner121