09 Şubat 2013 Cumartesi 11:20
839 Okunma
Abone sayısını 18.9 milyona yükseltti
EKONOMİ SERVİSİ
2012-13 mali yılının üçüncü çeyreğinde servis gelirleri büyüme oranını geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 18.4 arttıran Vodafone Türkiye, 2009 yılından bu yana sürdürdüğü çift haneli büyümesini 13. çeyrekte de sürdürdü. Toplam abone sayısını, Ekim-Aralık'12 döneminde elde ettiği 215 bin yeni kazanım ile 18.9 milyona çıkartan şirket, geçen yılın aynı dönemine göre yaklaşık 1 milyon yeni abone kazandı.
Faturalı abone sayısında ise geçen yılın aynı dönemine göre yaklaşık yüzde 18'lik bir artış sağlayan şirket, şimdiye kadarki en yüksek seviye olan 6.6 milyon aboneye yükseltti. Vodafone Türkiye'nin faturalı ve faturasız aboneler için ortalama ARPU'su (abone başına gelir) mali yılının üçüncü çeyreğinde geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 10.2 artış ile 21.8 TL olarak gerçekleşti. Geçen mali yılın son çeyreğinde Türkiye'de ilk kez yeni nesil üçüncü tür akıllı ödeme sistemine sahip ‘Hesabını Bilen Tarife' ile faturasız tarifelerin kontrol avantajı ile faturalı hatların kullanım kolaylığını bir arada sunan Vodafone Türkiye, anında ve gerçek zamanlı fatura kontrolünü abonelerine bırakarak müşteri memnuniyetinde fark oluşturmaya odaklandı.

Mobil internette yüzde 80 artış
Akıllı telefon seçmeyi, satın almayı ve kullanmayı tüketiciler için ‘kolay', ‘anlaşılır' ve ‘erişilebilir' hale getiren Akıllı Cihaz Akıllı İletişim Platformu (ACAİP) sayesinde akıllı telefon penetrasyonundaki artış geçen yılın aynı dönemine göre yaklaşık 4.4 puanlık bir artış ile yüzde 18.9'a yükseldi. Böylece şirket, kesintisiz büyümesini mobil internet ve data gelirlerinde de sürdürmeye devam ettirdi. Bir önceki yılın aynı dönemine göre mobil internet gelirlerini yüzde 80 artıran şirket, data gelirlerinde de yüzde 44'lük bir artış sağladı. 
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner100