12 Temmuz 2005 Salı 00:00
189 Okunma
Alışverişte aldanmamak için ne yapmalı?

Alışverişte aldanmamak için bilinçli davranmayı öğrenmek gerektiğini ve yasal hakların bilinmesini isteyen Tük?Der, tüketicinin 7 gün içerisinde malı satın almaktan cayma hakkına sahip olduğunu söyledi. İnak, tüketicilerin alışverişte aldanmamak için uyması gereken altın kuralları şöyle açıkladı: Ayıplı mal ve hizmeti kabul etmeyin: Satın aldığınız mal ayıplı çıkabilir ya da size sunulan hizmet ayıplı olabilir. Malın ayıplı olduğunu anlarsanız, 15 gün içinde, bu malı satıcıya geri vererek, ödediğiniz bedelin iadesini, aynı kalitede bir ürünle değiştirilmesini, ücretsiz onarımını, ayıbın sebebi kadar indirim yapılmasını talep edebilirsiniz. Satıcı bu talebinizi reddedemez. Hizmetin ayıplı olduğunu görürseniz, yine 15 gün içinde, yeniden yapılmasını ödediğiniz bedelin iadesini talep edebilirsiniz. Taksitli satışlarda sözleşme yapın: Satıcı, taksitli ve ön ödemeli satışlarda yazılı sözleşme yapmak ve bu sözleşmenin bir nüshasını size vermek mecburiyetindedir. Sözleşmede, sizi sonradan beklenmedik bir durum ile karşı karşıya bırakacak bilgi eksiklikleri olmamalıdır.

~|~
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner100