Bu haber kez okundu.

Altında Türkiye Dubai rekabeti
Kuzey Irak Bölgesel Yönetimi’nde gözde yatırım aracı olan Türk altını, Dubai altının tahtını sallamaya başladı. Türk altını, ‘altının ülkesi’ olarak ünlenen Dubai’den gelen altın kadar talep görüyor. İstanbul’daki Kapalıçarşı’yı anımsatan Erbil’in tarihi Kayseri Çarşısı bugünlerde en hareketli günlerini yaşıyor. Çarşıda yüzü en çok gülen ise kuyumcu esnafı. Öyle ki kuyumcu dükkanlarına girip çıkan müşterinin haddi hesabı yok. Altın fiyatlarının düşmesiyle yastık altındaki parasını çıkaran Iraklılar, en çok Türk ve Dubai altını satın alıyor. Türk altını, özellikle kaliteli işçiliği nedeniyle tercih ediliyor. Bankacılık sisteminin yetersiz kaldığı bölgede vatandaşlar, paralarını altına yatırarak değerlendiriyorlar. Bölge halkı, altını hem bir yatırım aracı olarak görüyor hem de zenginliğin bir sembolü olarak kullanıyor. Erbil’in ünlü Kuyumcusu El Kasr Bestun Ferhan, bir ay önce 260 bin dinar olan altın miskalinin, 225 bin dinara kadar düştüğünü söyledi. Kuzey Irak’ta özellikle Türk altınına büyük bir rağbet olduğunu anlatan Ferhan, “Düğün yapan vatandaşlar, işçiliği güzel olan Türk altınını tercih ediyor. Bölgede öteden beri en iyi yatırım aracı altın. Zaten buradaki halk, altını seviyor. Bizde bir söz vardır: ‘Altın hem hazinedir, hem de ziynettir.’ Burada da durum budur” dedi. Kuyumcu Haci Zeki Abdullatif ise Irak’ta yalnız 21 ayar altın satıldığını, gelen altının en çok Dubai ve Türkiye’den geldiğini dile getirdi. IKBY Ziynet Eşyaları Kontrol Sorumlusu Aziz Bekir, son 6 ayda yurtdışından bölgeye 49 ton altın geldiğini söyledi. Ay ay ülkeye giren altın miktarını veren Bekir, Erbil’e 24 ton, Süleymaniye’ye 24 ton 600 kilo, Duhok’a bin kilo altın geldiğini belirterek, “2013 yılı içerisinde toplamda 49 ton altıns bölgeye girdi. Ancak bunun ne kadarının Türkiye’den geldiğini bilmiyoruz” dedi.
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner100