10 Mayıs 2004 Pazartesi 00:00
211 Okunma
Arçelik, Avrupa'nın en büyüğü
Avusturya'daki Elektra Bregenz şirketinin ankastre fırın ve ocak üretim tesisini Bolu'da bulunan Pişirici Cihazlar İşletmesi'ne taşıyan Arçelik, Avrupa'nın tek çatı altında en büyük üretim kapasiteli pişirici cihazlar işletmesi oldu.

2002 yılında Avrupa'da üç şirket ve 6 markayı bünyesine katan Arçelik, rekabetçi pazar koşullarında karlı ve verimli büyüme hedefi doğrultusunda Elektra Bregenz fabrikasını Avusturya'dan 211 Tır'la 4 ayda Bolu'ya taşıdı ve Nisan ayının sonunda üretime aldı.

Arçelik böylece Bolu'daki pişirici işletmesine yıllık 400 bin adetilave yaparak, toplam fırın üretim kapasitesini 1 milyon 600 bin adedeçıkardı. Üretim bantlarından her 10 saniyede bir ürün çıkan Bolu İşletmesi'nde, Batı Avrupa başta olmak üzere üretimin yüzde 75'i ihraçediliyor.

Arçelik Genel Müdürü Aka Gündüz Özdemir, Bolu Pişirici Cihazlar İşletmesi'nde düzenlenen basın toplantısında yaptığı konuşmada, Arçelik'in pişirici cihazların yanı sıra Avrupa'da tek çatı altında ençok buzdolabı ve çam~|~aşır makinesi üreten tesise de sahip olduğunu belirterek, "Son derece gururluyuz. En'ler Arçelik'in hedefleri arasında. Böyle olmaya devam edecek" diye konuştu.

Hazır mutfak kullanımının bütün dünyada özellikle Avrupa'da hızla geliştiğine dikkat çeken Özdemir, Elektra Bregenz'in üretim tesislerini Türkiye'ye taşıyarak daha rekabetçi ve karlı üretim avantajı elde ettiklerini, Bolu'daki üretimin yüzde 78'inin dünyanın bütün ülkelerine satılacağını söyledi.

Almanya'da marka ile beraber satın aldıkları Blomberg fabrikasını da getireceklerini bildiren Özdemir, "Batı Avrupa'da üretim yapmak oldukça zor ve pahalı. Bu fabrikayı da bu yıl içinde Türkiye'ye taşıyarak yeniden yapılandıracağız. Çamaşır makinası ve kurutucu üreten bu fabrikayı Arçelik'in Çayırova'daki tesisine taşıyacağız" dedi.

"Beyaz eşya fiyatları artacak"

Özdemir, Türkiye'de beyaz eşya pazarının bu yıl ilk 4 ayda yüzde 60 civarında büyüdüğünü bildirdi.

Özdemir, geçen yıl Şubat ve Mart aylarında Irak savaşının etkisiyle tüketim ürünleri piyasasının durma noktasına geldiğini, bu nedenle yüzde 60'lık büyümenin reel olarak yüzde 30?35'e karşılık gelebileceğini ifade ederek, şunları kaydetti: "Bu yıl beklentimiz programlarımızı yaparken yüzde 20 mertebesindeydi. Türkiye'de dayanıklı tüketim ürünleri pazarı hızla büyüdü. Bu bir süre daha böyle devam edecek. Bunun temel nedenlerine bakınca, faizler düşüyor, tüketici kredileri yüksek seviyelerde kullanılıyor. Bir yandan da son 1 yıldır özellikle önemli maliyet girdisi döviz olan bu ürünlerde fiyatlar epeyce ucuzlamış bulunuyor. Ama, tahmin ediyorum ucuzlamanın son noktasına geldik. Bundan sonra, fiyatların bir miktar artış sürecine gireceğini düşünüyorum. Yıl sonunda, bu pazar yüzde 25?30 büyüyecektir." Aka Gündüz Özdemir, Arçelik'in Nisan sonu itibariyle beyaz eşyada pazar payının yüzde 50'inin üzerinde olduğunu belirtti. Bir gazetecinin bireysel kredilerdeki artışa dikkat çekerek, bu durumu riskli görüp görmediğini sorması üzerine Özdemir, "Bizim, en ufak bir sıkıntımız yok. 50 yıllık bir firmayız. Banka kredileri olmasa da biz Türk tüketicisine taksitle mal satarız" dedi. Özdemir, son 3?4 yıldır çok hızlı büyüdüklerine dikkat çekerek, ''Yurtdışında büyümek, Arçelik'in çok önemli hedefidir. Marka veya firma satın alarak veyahut kendisi bir yerlerde yatırım yaparak büyümeye devam edecektir. Bizim ilgi alanımızda böyle firma epeyce var" diye konuştu. Arçelik'in mobilya satmasına ilişkin soru üzerine, Türkiye'de ve yurtdışındaki birçok mobilya üreticisinden ürün alarak pazarlayacaklarını söyleyen Özdemir, bu konuda üretim yapmayı düşünmediklerini, Kelebek'le de ortaklığın söz konusu olmadığını bildirdi. Özdemir, Arçelik'in bu yılki ciro hedefinin 2.3 milyar euro olduğunu bildirirken, "Konsolide yurtdışı satış hedefimiz 1.1 milyareuro. Bunda pişirici cihazların katkısı yüzde 10" dedi.
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner100