10 Ekim 2006 Salı 00:00
413 Okunma
Arçelik, Beko markasıyla Hırvatistan'da da iddialı
Arçelik Genel Müdürü Aka Gündüz Özdemir, yurt dışında büyüme stratejileri doğrultusunda, eski Yugoslavya'nın Sırbistan ve Bosna'dan sonraki en son halkası olan Hırvatistan pazarındaki yapılanmalarını tamamladıklarını ve buradaki pazar paylarını 3 yıl içinde yüzde 25 seviyesine çıkarmayı hedeflediklerini bildirdi. ~|~

Özdemir ve şirketin üst düzey bazı yöneticileri, satış ve pazarlama faaliyetine bu yıl başladıkları Hırvatistan'ın başkenti Zagreb'de, ülkedeki Beko distribütörü olan E?Plus yetkilileri ve bayileriyle bir araya geldi.

Bayilerle düzenlenen toplantıda konuşan Özdemir, Koç Topluluğu ve Arçelik hakkında bilgi verirken, zorlu rekabet koşullarına rağmen, Arçelik'in pazarda yüzde 50'den fazla pay ile lider konumda olduğunu vurguladı.
Şirketin 2005'te konsolide cirosunu, bir önceki yıla göre avro bazında yüzde 14 artırarak 3,1 milyar avroya çıkardığına ve cirosunun yaklaşık yüzde 40'ını yurt dışı satışlardan elde ettiğine değinen Özdemir, bu oranı önümüzdeki beş yıl içinde yüzde 50'ye çıkarmayı hedeflediklerini söyledi. Dünya genelinde her iki saniyede bir Beko markalı ürün satıldığına işaret eden Özdemir, bu ürünlerin şu ana kadar 250 milyon tüketiciye ulaştığını ifade etti.

"Hırvatistan, avantajlı bir bölge''

Aka Gündüz Özdemir, Arçelik olarak uluslararası pazarda başarılı olma yolunun kendi markalarıyla büyümekten geçtiğine inandıklarını dile getirerek, şöyle devam etti: ''Bağımsız araştırma kuruluşu GFK'nin Avrupa, Rusya ve Türkiye dahil olmak üzere 27 ülkeyi kapsayan araştırmasına göre şirketimizin kendi markalarıyla toplam yurt dışı pazar payı bugün yüzde 10'a yaklaşmıştır. Bu, satışlarının yüzde 80'ini kendi markalarıyla gerçekleştiren Arçelik şirketinin yurt dışında büyüme stratejisini hayata geçirdiğinin en somut kanıtıdır.

Yurt dışında büyüme stratejimiz doğrultusunda, eski Yugoslavya'nın Sırbistan ve Bosna'dan sonra en son halkası olan Hırvatistan pazarındaki yapılanmamızı da tamamladık. Uzun süredir incelediğimiz bu pazardaki faaliyetlerimize bu yıl içinde başladık. Beko markasının yeni hedefi olan Hırvatistan pazarı, Romanya'daki fabrikamıza olan lojistik yakınlığı, serbest ticaret imkanı ve ürün özelliklerindeki uyum açısından çok avantajlı bir bölge.''

"3 yılda yüzde 25'lik pazar payı hedefi''

Arçelik Genel Müdürü Özdemir, stratejik planları doğrultusunda bu pazarda güçlü ve etkin dağıtım sistemi oluşturarak büyümeyi hedeflediklerini ve çalışmaları bayilere odaklanarak sürdürdüklerini belirterek, Hırvatistan'da ilk etapta dağıtım kanalları oluştururken ana ürün gruplarında 250'nin üzerinde farklı modelden oluşan ürün gamını tüketicilere sunduklarını söyledi.

Beko markasıyla Hırvatistan'da 2007'de yüzde 10 pazar payına ulaşmayı hedeflediklerini kaydeden Özdemir, gelecek yıl Sırbistan, Slovenya, Bosna, Makedonya ve Hırvatistan'ı içeren bölge için belirledikleri ciro hedefinin 80 milyon avro olduğunu bildirdi. Özdemir, bir araya geldiği Hırvat gazetecilerin sorularını yanıtlarken de, iyi şartlarda işbirliği yaptıkları E?Plus ile pazarda Beko ürünleri ve hizmet kalitesini göstererek iyi bir yer alacaklarına inandıklarını dile getirdi. Hırvatistan pazarındaki hedefleri E?Plus ile birlikte belirlediklerine işaret eden Özdemir, ''Hırvatistan'da pazar payımızı 3 yıl içinde yüzde 25 seviyesine çıkarmayı hedefliyoruz. İlk stratejimizi de bunun üzerine kuruyoruz'' dedi.

"2006 yılı ciro beklentisi 3,6 milyar avro''

Özdemir, Arçelik'in Koç Topluluğunun lokomotif şirketlerinden biri olduğunu vurgulayarak, ARGE'ye yapılan yatırımlar sayesinde şirketin 300'den fazla patent sahibi olduğunu vurguladı. Şirket cirosunun yıl sonunda geçen yıla göre artacağını belirten Özdemir, 2006 yılı sonunda cironun 3,6 milyar avroya ulaşmasını beklediklerini bildirdi. Aka Gündüz Özdemir, Avrupa'daki rekabete ilişkin bir soru üzerine, her ülkede farklı markalarla rekabet içinde olduklarını ve Avrupa'da hemen hemen her markayı rakip olarak gördüklerini söyledi. Özdemir, ''Stratejik olarak sektöründe başarılı, en iyi firmalar bizim en iyi rakiplerimizdir. Çünkü en iyiye göre pozisyon almak, daima izlediğimiz bir stratejidir. Rekabetin boyutunu bu seviyede tutarak, çok daha hızlı gelişme imkanı bulabiliriz'' şeklinde konuştu.

"2008'de ikincilik hedefi''

Hırvatistan'da Elipso zincir mağazaları ile Beko'nun distribütörlüğünü üstlenen E?Plus'ın sahibi Bernard Sepetanc da, şu anda 25 adet bayii olmak üzere 125 satış noktasında Beko ürünlerinin satıldığını, önümüzdeki dönemde daha büyük satış yerlerinde de bu ürünlerin satışının gerçekleştirileceğini söyledi. Sepetanc, hedeflerinin Hırvatistan'da beyaz eşya ürünlerinin satıldığı her yerde Beko ürünlerinin de satışının yapılması olduğuna dikkat çekerek, Beko'nun hem fiyatı hem de kalitesiyle Hırvatistan pazarında büyük potansiyeli bulunduğunu vurguladı. Bernard Sepetanc, piyasa payı açısından 2007 yılında pazarda üçüncü, 2008 yılında ise ikinci olmayı hedeflediklerini bildirdi.
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner122

banner121