Bu haber kez okundu.

Arçelik Rusya'da fabrika açtı
Avrupa'nın önde gelen üçüncü beyaz eşya üreticisi Arçelik AŞ'nin, Beko markasıyla Haziran 2005'de Rusya'da temeli atılan fabrikaları üretime başladı. ~|~


Beko LLC Buzdolabı ve Çamaşır Makinesi Üretim Tesisleri ile Beko Elektronik LLC Televizyon Üretim Tesisleri, Moskova'ya 110 kilometre mesafedeki Vladimir şehrine bağlı Kirzaç'da düzenlenen törenle hizmete açıldı.
Açılış törenine, Türkiye'nin Moskova Büyükelçisi Kurtuluş Taşkent, Vladimir Valisi Nikolai Vinogradov, Kirzaç Belediye Başkanı Viladamir Staroitov, Koç Holding Şeref Başkanı ve Arçelik AŞ. Yönetim Kurulu Başkanı Rahmi Koç, Koç Holding Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Koç, Doğan Holding Yönetim Kurulu Başkanı Aydın Doğan, Koç Holding Dayanıklı Tüketim ve İnşaat Grubu Başkanı Bülent Bulgurlu, Arçelik AŞ. Genel Müdürü Aka Gündüz Özdemir, Beko LLC Tesisleri Genel Müdürü Adnan Tüfekçi ile Rus ve Türk iş adamları katıldı.

Yurtdışında planlanıp inşa edilen ilk fabrika
Açılış töreninde konuşan Koç Holding Şeref Başkanı ve Arçelik AŞ Yönetim Kurulu Başkanı Rahmi Koç, bugünün, 80. kuruluş yıl dönümünü kutlayan Koç Holding için müstesna günlerden biri olduğunu söyledi. Koç Holding'in, Rusya'daki beyaz ve kahverengi eşyadaki imkanlarını ve uzun vadedeki potansiyeli gördüğü için Rusya'ya yatırım yapmaya karar verdiğini vurgulayan Rahmi Koç, şöyle konuştu:
''Şu an, 80 yılını geride bırakan Koç Topluluğu'nun, tarihindeki en müstesna günlerden biridir. Ne mutluyuz ki, Koç Topluluğu, yurt dışında iki fabrikayı aynı anda hizmete açıyor. Bu iki tesis, kendi planladığımız ve yurtdışında inşa ettiğimiz ilk fabrikalarımızdır ve 90 milyon avroya malolmuştur. Rakam pek büyük gibi görünmese de, atılan adım çok büyüktür. Bu yatırımların, uluslararası markamız olan Beko isminin daha da yayılmasına ve güçlenmesine yardım edeceğine inanıyorum. Türkiye'de, her evde en az iki, yurt dışında da 63 milyon hanede en az 1 Beko markalı ürün bulunmaktadır. İşte bu tablo, bizim en büyük övünç kaynağımız ve mutluluğumuzdur.''

Rusya üçüncü sırada
Koç Holding Dayanıklı Tüketim ve İnşaat Grubu Başkanı Bülent Bulgurlu da, törende yaptığı konuşmada, Rusya'nın, Koç Topluluğu'nun yatırım stratejisinde önemli bir yere sahip olduğunu söyledi. Bu yatırıma başlarken amaçlarının tek tesis kurmak olduğunu belirten Bulgurlu, şunları kaydetti:
''Rusya'daki yatırım kararı alındığı günlerde, daha düşük bir kapasite ve tek ürün olarak çamaşır makinesi üzerinde odaklanmıştık. Ancak, Vladimir Valisi ve Kirzaç Belediye Başkanı başta olmak üzere tüm yetkililerle yaptığımız görüşmelerde çok pozitif bir yol aldık. Kendileri Koç Topluluğu'na olan güvenlerini ifade ederek bizleri cesaretlendirdiler. Biz de, hem çamaşır makinesi tesisinin kapasitesini arttırmaya, hem bu tesiste buzdolabı üretmeye, hem de televizyon fabrikası kurmaya karar verdik.''

Hedef, 2010'da 6 milyar avro ciro
Arçelik AŞ Genel Müdürü Aka Gündüz Özdemir de, törende yaptığı konuşmada, şirketin strateji ve hedeflerinden söz etti. Beko markasının, yurt dışı beyaz eşya pazarında yüzde 2 paya sahip olduğuna değinen Özdemir, uzun vadede Beko'yu, dünyanın en çok tercih edilen ilk 10 markası arasına sokmayı hedeflediklerini bildirdi.
Arçelik'in Rusya'daki tesisleri
Arçelik AŞ'nin, dokuzuncu üretim tesisi olan Beko LLC Tesisleri, 70 bin metrekaresi kapalı olmak üzere toplam 545 bin metrekare alana sahip. Tesisin ilk etapta planlanan üretim kapasitesi, yılda 900 bin çamaşır makinesi ve buzdolabı, 750 bin adet televizyon.
Bünyesinde bin 100 işçi çalıştıracak olan ve bu özelliğiyle bölgenin sosyal, kültürel ve ekonomik gelişimine önemli katkı sağlayacağı belirtilen tesisin öncelikli hedefi, ürettiği ürünleri Bağımsız Devletler Topluluğu ülkeleri ile Ukrayna ve Doğu Avrupa ülkelerine ihraç etmek.
Rusya'da, dayanıklı tüketim pazarının 7 milyar dolar olduğu, pazarın yaklaşık yüzde 40'ını beyaz eşyanın oluşturduğu bildirildi.

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner100