Bu haber kez okundu.

Arçelik'ten Çin'e yatırım atağı
Çin pazarına yatırım yapmayı hedefleyen Arçelik Genel Müdürü Aka Gündüz Özdemir, uluslararası bir rakiple görüştüklerini ama ortaklığın ikinci tercihleri olduğunu söyledi ~|~

Arçelik Genel Müdürü Aka Gündüz Özdemir, Çin pazarını yakından tanımaya çalıştıklarını belirterek, Çin'de yatırım yapmanın çok kolay bir iş olmadığını ve bazı şeylerden yüzde yüz emin olmak gerektiğini söyledi.

Çin'de denize en yakın yerden yükleme yapabilecekleri imkanları araştırdıklarını dile getiren Özdemir, bu çerçevede lokasyonu yüzde yüz belirlediklerini ve buranın Şanghay civarında bir yer olduğunu hatırlattı. Gündüz Özdemir, ABD pazarıyla ilgili de ciddi çalışmalar içinde olduklarını anımsatarak, bölgenin batısına Çin'den sevkıyat yapmanın çok kolay olduğunu, bundan dolayı da Çin pazarının kendilerini çok ilgilendirdiğini ifade etti.

Arçelik Genel Müdürü Özdemir, Çin'de aslında tek başına bir yatırım yapmayı veya orada kurulu bir tesisi satın almayı tercih ettiklerini belirterek, şöyle konuştu: "Çin pazarı için uluslararası bir rakibimizle, sektörümüzdeki büyük oyunculardan bir tanesiyle görüşme fırsatı bulduk. Onların görüşlerini aldık. Gördük ki biz oldukça doğru bir yoldayız. Ortak bir yatırım olabilir de olmayabilir de... Konuşuyoruz. Ortaklık ikinci tercihimiz olabilir. Stratejik bir durum dolayısıyla olabilir. Ama şu anda stratejik olarak bir ortaklık yapmayı istemiyoruz."

"Elektroniğe seyirci kalmamız düşünülemez"
Aka Gündüz Özdemir, Beko hisselerinin devralınması ile ilgili olarak da, burada öncelikli amacın tasarruf olmadığını ifade etti. Özdemir, "Elektronik sektörü çok dehşet biçimde büyüyor. Dolayısıyla bizim gerek yurt içinde gerekse yurt dışında çok büyük elektronik işimiz var. Bu işimizi daha rekabetçi hale getirebilmek için alınmış olan bir karardır. Bu sadece tasarrufla olmaz, başka türlü koşulları da vardır" dedi.
Beyaz eşyanın ana unsurlarının artık tamamen elektroniğe doğru gittiğine dikkati çeken Özdemir, beyaz eşyaların şu anda elektronik kartlarla kontrol edildiğini, dolayısıyla burada daha çok elektronik bilgisine ihtiyaç olduğunu söyledi.

Beyaz eşya ve elektroniğin birbirini tamamlar nitelikte olduğunu vurgulayan Özdemir, trende bakıldığında bütün Uzak Doğulu firmaların bu iki işi birlikte götürerek büyüdüklerini, piyasalara öncelikle elektronik ürünlerle girdiklerini ve marka ile ürünleri bu şekilde tanıttıklarını, arkasından diğer ürünleri sunarak pazardaki işlerini büyüttüklerini anlattı.

Özdemir, Arçelik olarak sektörde hatırı sayılır ve takip edilen bir şirket olduklarını dile getirerek, "Bizim elektroniğe seyirci kalmamız düşünülemez. Kaldı ki herhalde Koç Grubu 40, belki daha fazla seneden beri bu işle uğraşıyor. Bundan dolayı asıl amaç rekabetçi gücümüzü artırmak. Hem ürün çeşitliliğini büyütmek hem de fiyatlarda sağlanacak avantajlarla bu imkan vardır. Dolayısıyla bu karar verilmiştir" şeklinde konuştu.

Pazar müspet etkilenir

Arçelik Genel Müdürü Özdemir, şirketin 9 aylık sonuçlarına işaret ederken de, Eylül ayı itibarıyla bütün zamanların en iyi sonucunu açıkladıklarını belirterek, önümüzdeki yılın seçim yılı olduğunu ve her ne kadar belli bir disipline göre politikalar yürütülse de seçmenlere avantaj sağlayacak birtakım koşulların ister istemez ortaya çıkacağını ve bunun piyasaları olumlu etkilemesini beklediklerini söyledi. Aka Gündüz Özdemir, istatistiklere göre inşaatçıların 2007 yılında 1 milyon civarında konutun teslim edileceğini aktardıklarına dikkati çekerek, "1 milyon değil 500 bin bile olsa bu büyük bir rakam. Dolayısıyla bu da pazarı müspet etkileyecek bir faktör. Zaten biz de programlarımızı bu mantığa göre yapıyoruz. Türkiye'de yılda 1,5 milyon buzdolabı satılıyor. Çok iyi olduğunda bu bir milyon 600, bir milyon 700 bine çıkar. Bu açıdan bakıldığında 1 milyon konut teslimi çok iyi bir rakam" diye konuştu.
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner100