Arçelik A.Ş. ve Milli Eğitim Bakanlığı arasında imzalanan protokol ile Mart ayında hayata geçirilen "Arçelik A.Ş. ile Eğitimde Gönül Birliği" programının 8 yıl sürmesi planlanıyor. Özel sektör, devlet ve sivil toplum örgütlerinin işbirliğiyle hazırlanan program ile Yatılı İlköğretim Bölge Okulları'nın eğitim kalitesinin yükseltilmesi ve öğrencilerin bireysel gelişimine katkı sağlanması hedefleniyor. Program kapsamında pilot iller olarak belirlenen Van, Hakkari ve Iğdır'daki 26 Yatılı İlköğretim Bölge Okulu "Arçelik A.Ş. ile Eğitimde Gönül Birliği" ile tanıştı. 2004-2005 Eğitim Öğretim dönemi için bu yıl sonuna kadar Erzurum ve Ordu da program kapsamına alınacak. Böylece 5 ilde 40 Yatılı İlköğretim Bölge Okulu programa dahil olacak. 8 yılın sonunda ise Türkiye çapındaki 290 Yatılı İlköğretim Bölge Okulu'na ulaşılması hedefleniyor. "Arçelik A.Ş. ile Eğitimde Gönül Birliği" programı, "Bizim Odalar", "Öğretmene Destek ve Eğitim", "Arçelik A.Ş. Eğitim Bursu" ve "Onlar da Çocuktu" alt projeleri ile "Gönüllü Aile Birliği" platformundan oluşuyor.
Yatılı İlköğretim
Bölge Okulları Nedir?
2003-2004 eğitim yılı itibariyle Türkiye'ye yayılmış yaklaşık 290 Yatılı İlköğretim Bölge Okulunda yaşları 6 ile 14 arasında değişen yaklaşık 200 bin öğrenci eğitim görüyor. Türkiye'nin kırsal alanda yaşayan ve gelir düzeyi düşük ailelerin çocuklarına fırsat eşitliği sağlayan Yatılı İlköğretim Bölge Okulları, toplumsal değişimin en kritik noktalarından biri olarak gösteriliyor. Bu okullar, ülkemizde özellikle kırsal bölgelerde çeşitli sosyal, ekonomik ve ailevi sebeplerden gündüzlü okullara devamda güçlüklerle karşılaşan çocuklara zorunlu ilköğretimi yatılı olarak okuma olanağı sağlıyor.
Yatılı İlköğretim
Bölge Okulları Nedir?
2003-2004 eğitim yılı itibariyle Türkiye'ye yayılmış yaklaşık 290 Yatılı İlköğretim Bölge Okulunda yaşları 6 ile 14 arasında değişen yaklaşık 200 bin öğrenci eğitim görüyor. Türkiye'nin kırsal alanda yaşayan ve gelir düzeyi düşük ailelerin çocuklarına fırsat eşitliği sağlayan Yatılı İlköğretim Bölge Okulları, toplumsal değişimin en kritik noktalarından biri olarak gösteriliyor. Bu okullar, ülkemizde özellikle kırsal bölgelerde çeşitli sosyal, ekonomik ve ailevi sebeplerden gündüzlü okullara devamda güçlüklerle karşılaşan çocuklara zorunlu ilköğretimi yatılı olarak okuma olanağı sağlıyor.