Bu haber kez okundu.

Arçelik’ten Tayland hamlesi
Türkiye’nin lider; Avrupa, Ortadoğu ve Afrika (EMEA) Bölgesi’nin 2’nci büyük beyaz eşya şirketi olan Arçelik AŞ, Güney Doğu Asya’da üretim merkezi olarak Tayland’ı seçti. Beko’nun Tayland’da temelleri atılan, 263 bin metrekare üzerine kurulu fabrikasında buzdolabı üretilecek. Arçelik AŞ’nin bu yatırımı, global markası Beko ile Avrupa pazarındaki başarısını ASEAN’da da (Association of South East Asian Nations-Güneydoğu Asya Uluslar Birliği) tekrarlama hedefinin önemli bir adımını oluşturuyor.

Beko Tayland Buzdolabı Fabrikasının temel atma töreninde konuşan Koç Holding Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa V. Koç, Arçelik AŞ’nin Beko markasıyla global bir başarı hikayesi yazdığını belirtirken, “Ar-Ge performansı, inovasyon odaklı yaklaşımı, donanımlı insan kaynağı, ileri teknolojiye sahip ürünleri ve esnek pazar koşullarına göre üretim kabiliyeti Beko markamıza dünyanın dört bir yanındaki en rekabetçi pazarlarda güç katıyor. Güney Doğu Asya Bölgesi de, dünya ekonomisinin en önemli ağırlık merkezlerinden biri haline geldi. Tayland’ın bu bölgede üretim üssü olabilecek çok güçlü bir potansiyele sahip olduğuna inanıyoruz. Arçelik AŞ, ülkemizin küresel konumunu güçlendiren başarıları ile dünyanın dört bir yanında ülkemizi ve Topluluğumuzu gururla ve başarıyla temsil ediyor. Beko markalı ürünlerimizi ASEAN pazarındaki tüketicilerimize sunmak üzere, bölgesel üretim merkezi olarak Tayland’ı seçmiş olmaktan büyük memnuniyet duyuyoruz” şeklinde konuştu.

Üretimin 3’te biri ihraç edilecek

Koç Holding Dayanıklı Tüketim Grubu Başkanı ve Arçelik AŞ Genel Müdürü Levent Çakıroğlu da, Arçelik AŞ’nin global konumunu daha da güçlendireceğine inandıkları Tayland yatırımı hakkındaki değerlendirmesinde “Tayland’da pazarın ihtiyaçlarına hızlı bir şekilde cevap verecek bölgesel bir üretim merkezine sahip olmamız, Güney Doğu Asya Bölgesi’ndeki hedeflerimize ulaşmamızın anahtarlarından biri olacaktır” dedi.

Çakıroğlu, şunları söyledi: “100’den fazla ülkede tüketicilerle buluşan global markamız Beko, son altı yılda Avrupa beyaz eşya pazarında pazar payını en çok artıran ve böylece sektörün en hızlı büyüyen markası oldu.  Polonya beyaz eşya pazarından sonra, 2014’ün ilk yarısında Fransa solo beyaz eşya pazarında da birinciliğe yükseldi. Ayrıca, Avrupa’nın en büyük beyaz eşya pazarı olan Almanya’da, son 5 yılda pazar payını iki katından fazla artırarak, pazarın en hızlı büyüyen markası oldu. Tayland’ı, Avrupa’daki başarı hikâyemizi tekrar etmeyi hedeflediğimiz ASEAN için bir merkez olarak görüyoruz.” dedi.

Tayland buzdolabı fabrikasında, üretimin yüzde 90’ını ihraç edeceklerini ifade eden Çakıroğlu, “3 yıl içinde Beko markamız ile Tayland’ın yanı sıra aralarında Filipinler, Vietnam, Malezya, Singapur, Endonezya, Avustralya ve Yeni Zelanda’nın da bulunduğu 10 ülkeye yaklaşık 310 milyon dolarlık ihracat gerçekleştirmeyi planlıyoruz” dedi. 3 yıl içinde toplam 100 milyon dolarlık yatırım yapılacağını belirten Çakıroğlu; ilk 3 yılda toplam 800 bin adetten fazla buzdolabı üretmesi planlanan fabrikanın kapasitesinin zamanla genişleyebilecek potansiyele sahip olduğunu ve 3 yılda ASEAN bölgesinde toplam 500 milyon dolar civarında ciro elde etmeyi hedeflediklerini söyledi. EKONOMİ SERVİSİ

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner100