03 Nisan 2006 Pazartesi 00:00
249 Okunma
Arçelik'ten yurtdışı atağı
Arçelik, yurt dışında kendi markalarıyla büyüme stratejisi doğrultusunda Sırbistan-Karadağ'daki 13. ve en büyük ''Beko Özel Mağazası''nı Eltim'in distribütörlüğünde törenle açtı. ~|~
Belgrad'ta büyük bir alışveriş merkezi içinde yer alan bin metrekarelik mağazada, buzdolabı, fırın, çamaşır ve bulaşık makinesi olmak üzere beyaz eşyadaki 4 ana ürün grubunda sadece Beko marka ürünler satılacak.
Sırbistan?Karadağ'da 5 yıldır faaliyet gösteren Arçelik, 266 ürün çeşidi sunduğu pazarda toplamda 180 bin adet ürün sattı. Koç Holding Dayanıklı Tüketim ve İnşaat Grubu Başkanı Bülent Bulgurlu, açılış töreninde yaptığı konuşmada, Koç Topluluğu'nun 2005 konsolide cirosunun yaklaşık yüzde 20'sini tek başına sağlayan Arçelik'in, dayanıklı tüketim sektöründe Türkiye pazarının lideri ve Avrupa'nın en büyük beyaz eşya üreticilerinden biri olduğunu vurguladı.

Bülent Bulgurlu, markalı ürünlerin satışının önemine değinerek, şöyle devam etti: ''Arçelik A.Ş., markalarıyla büyüme stratejisi doğrultusunda beyaz eşyada sadece Beko markalı ürünlerin satışa sunulduğu 'özel mağazacılık' sistemini yurt dışındaki satış ofisleri ve distribütörleri kanalıyla başta Doğu Avrupa, Baltık Cumhuriyetleri ve Bağımsız Devletler Topluluğu olmak üzere global pazarlarda hızla yaymaya başladı. Bu kapsamda global pazarlarda bugüne kadar 100'ün üzerinde özel mağaza açtık. 2006 sonunda mağaza sayısını 200'e çıkarmayı planlıyoruz.''

Bulgurlu, Sırbistan?Karadağ pazarındaki büyüme potansiyeline duydukları güven ve Eltim şirketiyle işbirliğine paralel olarak bu yıl sonuna kadar buradaki ''Beko Özel Mağaza'' sayısını da 40'a çıkarmayı planladıklarını bildirdi. Arçelik Genel Müdürü Aka Gündüz Özdemir ise şirketin dünya çapında 11 bin çalışanı, 8 ayrı üretim tesisi, yurt dışında faaliyet gösteren 12 şirketi ve kendisine ait 9 markasıyla dünyanın 106 ülkesinde hizmet verdiğini belirterek, ''Türkiye'de yüzde 50'nin üzerindeki pazar payı
ile lider olan şirketimiz, yarım asırlık tecrübesini (Beko Özel Mağazacılık) sistemiyle yurt dışı pazarlarla paylaşıyor'' diye konuştu.

Özdemir, dünyada 250 milyon kişinin Beko teknolojisini tercih ettiğine işaret ederek, özel mağazacılığın Arçelik'in ''Dünyada 2010 yılına kadar en çok tercih edilen ilk 10 markasından birine sahip olma'' vizyonunun bir parçası olduğunu söyledi. Aka Gündüz Özdemir, özel mağazacılığın Türkiye'de de çok yaygın olan beyaz eşyada tek marka satıcılığı olduğunu kaydederek, bu konsepti Türkiye'ye yakın olan Balkanlar ve Kafkasya bölgesinde de
geliştireceklerini, ayrıca Ortadoğu pazarında özellikle Irak'ta şartların elvermesiyle satış ağlarını bu yolla artırmak istediklerini söyledi.

Koçbank'tan dijital imzalı e?posta bankacılığı
Koçbank, dijital imzalı e?posta bankacılığını başlatıyor. Koçbank'tan yapılan göre, e?posta bankacılık hizmeti çerçevesinde banka müşterileri bundan böyle havale, EFT ve buna benzer işlem talimatlarını şubelerine faks ya da telefon yerine dijital imzalı e?posta olarak da gönderebilecek.  Türkiye'de ilk kez Koçbank tarafından uygulanacak sistemle banka talimatının gerçekten müşteri tarafından gönderildiği ve içeriği bozulmadan banka tarafından alındığı garanti edilmiş olacak.
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner100