22 Mayıs 2006 Pazartesi 00:00
191 Okunma
Artık yolların hakimi küçükler
Son yıllarda küçük otomobiller, üst sınıfları yakalayan donanımları, düşük fiyatları, ekonomik olmaları ve park sorununa çözüm getirmeleri nedeniyle tüm dünyada olduğu gibi Türkiye'de yoğun talep görmeye başladı ~|~
Nisan ayı satış rakamları bu sınıfın son 7 yıllık gelişimini net olarak ortaya koyuyor. Türkiye?de küçük sınıf otomobillerin 1999 yılında toplam pazardan aldığı pay sadece yüzde 19 iken, geçtiğimiz ay satılan her 100 araçtan yaklaşık 54?ü küçük sınıf otomobillerden oluştu. Türkiye?de değişen ekonomik ve yaşam şartları, otomobil tercihini de etkiliyor. Son yıllarda trafiğe çıkan araç sayısında yaşanan artış, başta büyük şehirler olmak üzere tüm kentlerde yoğunluğun artmasına neden oldu. Tüketici de şehir içinde rahat kullanabileceği daha küçük boyutlara sahip olan araçları öncelikli olarak tercih etmeye başladı. Böylece küçük sınıfta yer alan otomobiller pazarda hızlı bir gelişme gösterdi.

Eskiden, düşük fiyatları, özensiz işçilikleri, kalitesiz malzemeleri, fakir donanımları ve küçük hacimli motorlarıyla sağ şeride mahkum olan A ve B segmenti otomobiller, artık günümüzün zorlu rekabet şartlarında büyük ağabeylerinin kalite ve konforunu sunar hale geldiler. Gerek donanımlarıyla gerekse barındırdıkları teknolojiyle üst sınıftaki otomobillere benzeyen küçüklere talep de bu doğrultuda önemli oranda artmaya devam ediyor. Küçük otomobil satışlarındaki artışın nedenleri arasında, bu sınıftaki otomobillerin büyük otomobillerin konfor ve güvenlik donanımlarını sunması, bir üst sınıf olan C segmentine göre düşük fiyatları, büyük şehirlerdeki yoğun trafik sonucu ortaya çıkan park sorunlarına çözüm getirmesi ve son yıllarda çekirdek ailelerin çoğalması yer alıyor. Ayrıca, küçük otomobiller ailenin ikinci otomobili olarak da satın alınıyor.

Dizelin otomobil sektörüne katkısı
Özellikle son iki yılda küçük sınıf otomobillerin satışlarında görülen artışta, giderek daha fazla modelde sunulmaya başlanan düşük hacimli dizel motor seçeneklerinin önemli bir etkisi var. Küçük sınıfa göre yüksek maliyetlerine rağmen dünya genelinde petrol fiyatlarının hızla artıyor olması, müşterilerin dizel motorlu modellere olan taleplerini de doğrudan yansıyor. Bu yılın ilk 4 aylık B sınıfı araç satışlarına baktığımızda, dizel motorlu araç satışlarının yüzde 50?lik bir orana ulaştığı görülüyor.
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner100