15 Ekim 2011 Cumartesi 00:00
362 Okunma
Asya, Avrupa'yı zengin sayısında da geçti
Asya-Pasifik'teki varlıklı kişi nüfusu 3.3 milyonla ilk kez Avrupa'yı geride bıraktı. Japonya, tek başına Asya Pasifik'teki varlıklı kişiler nüfusunun yüzde 52.5'ine ev sahipliği yapıyor ~|~

YENİ MESAJ - İSTANBUL

Merrill Lynch Küresel Varlık Yönetimi ve Capgemini tarafından hazırlanan 2011 Asya-Pasifik Varlık Raporu'na göre, bölgedeki Varlıklı Kişiler'in nüfusu 2010 yılında yüzde 9.7 artışla 3.3 milyona yükselerek ilk kez Avrupa'yı geride bıraktı. Bu sayı ile bölge; net aktiflerinin değeri en az 1 milyon dolar olarak tanımlanan varlıklı kişiler anlamında Kuzey Amerika'dan sonra ikinci en büyük pazar haline geldi.
2010 yılında bölgesel anlamda en yüksek büyüme hızını yakalayan Asya-Pasifik'te net aktifleri 30 milyon doları aşan Ultra Varlıklı Kişilerin nüfusu ise yüzde 14.9 artarak 23 bine ulaştı. Sözkonusu kişilerin varlıkları ise yüzde 16.8 artarak, tüm dünyadaki Ultra Varlıklı Kişilerin 2010 yılında küresel bazda yakaladığı yüzde 10.2'lik nüfus artışını ve yüzde 11.5'lik varlık büyümesini geride bıraktı.
Japonya, Asya-Pasifik'teki rakipsiz en büyük pazar konumunda. Ülke tek başına Asya Pasifik'teki Varlıklı Kişiler nüfusunun 2010 yılında yüzde 52.5'sine ev sahipliği yaparken, varlıklarının da yüzde 38.2'sini oluşturdu. Ancak Japonya'daki makroekonomik büyümenin yavaşlaması ve hisse senedi piyasalarının zayıf performansı nedeniyle Japon pazarının büyüme performansı diğer ülkelere göre daha zayıf. Çin ise bir yıl öncesine göre yüzde 12 artışla 535 bine çıkan Varlıklı Kişiler nüfusuyla bölgedeki ikinci ve dünyadaki dördüncü en büyük Varlıklı Kişiler pazarı konumunu korudu.

Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner100