26 Mart 2016 Cumartesi 16:44
398 Okunma
AVM’ler daha  güvenli olacak
EKONOMİ SERVİSİ
Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) Yönetim Kurulu Başkanı Sami Kariyo, AVM’lere insanların yeniden çekilmesi için çalışmalar yürüttüklerini belirterek, “Bize düşen görev; tüketicileri, AVM’ler ve mağazaları daha güvenilir bir yer haline getirdiğimize ikna etmek” dedi. Uludağ Ekonomi Zirvesi’nde Kariyo, Beyoğlu İstiklal Caddesi’ndeki terör saldırısı sonrasında mağazalarındaki ziyaretçi sayısı ve cirolarının ciddi derecede düştüğünü aktararak, buna karşın son iki günde ciddi bir iyileşme gördüklerini anlattı. İnsanların yavaş yavaş unutmasının bu gelişmedeki faktörlerden biri olduğunu dile getiren Kariyo, şunları kaydetti: “İkinci faktör ise biz tüketiciler ve perakendeciler, bir görevle karşı karşıya kaldığımızı anlamaya başlıyoruz. Bu görev de şu; dünyada bu terör hikayesi ile güvenlik meselesini, nerede olursanız olun yüzde 100 çözebilmeniz mümkün değil. Korkularımız, endişelerimiz, tedirginliklerimiz olabilir. Bunlar çok insanca ve doğal duygular ama hiçbir insan bunlarla kolay kolay yaşayamaz.
Bunları kafamızdan atıp yeni bir davranış biçimi geliştirmemiz gerek. Bu davranış biçimi de gündelik yaşantımızı normalleştirmek ve sürdürmektir. Bence bütün dünyanın ve Türk halkının yaptığı da bu.”

Satışlarda artış var

Kariyo, terör olayları sonrasında sosyal medyada “AVM’lere gitmeyin” gibi kampanyalar yapılmasının çok yanlış olduğunu ifade etti. AVM’lerin ziyaretçi sayısı ve cirolarının, terör olayları öncesindeki seviyelere ulaşıp ulaşmadığına ilişkin Kariyo, “Satışlarda yüzde 10 civarında bir iyileşme olduğunu söyleyebilirim ama bu rakam markadan markaya değişiyor” diye konuştu. Kariyo, AVM’lere insanların yeniden çekilmesi için çalışmalar yürüttükleri bilgisini vererek, şunları söyledi: “Bu güvenlik meselesi konusunda iki alanda çalışma yapıyoruz. Bunlardan biri; Alışveriş Merkezleri ve Perakendeciler Federasyonu (TAMPF) bünyesinde bir çalışma grubu oluşturduk. Burada ‘İnsanlara güvenlik algısını daha nasıl profesyonelce sunabiliriz?’ üzerinde çalışıyoruz. Bu AVM’ler düzeyinde geniş boyutlu bir çalışma. İkinci olarak BMD bünyesinde bir çalışma yapıyoruz. Bu da ‘Mağazalarımızı nasıl daha güvenli hale getiririz, tüketicilerle güven ilişkini nasıl kurabiliriz?’ diye bir çalışma.”
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner100