Bu haber kez okundu.

Ayakkabıda da ithalat ihracattan fazla
Türk ayakkabı sektörü 500 milyon çift yıllık kapasitesi ile Avrupa’nın en büyük üreticisi konumunda... Buna rağmen ayakkabı ithalatı, yıllardır ihracatının önünde seyrediyor. İki yıl öncesine kadar Türkiye’nin en büyük pazarı konumundaki Rusya ile yaşanan kriz de ihracatı olumsuz etkiliyor. Rusya, 2014 yılında 111.2 milyar dolarlık ihracatla en büyük pazar konumundaydı. Geçen yıl Rusya’ya ihracat 69.7 milyon dolara inerken, Irak’a satışlar 109.3 milyon dolardan 116.5 milyon dolara yükseldi. Böylece Rusya, ikinciliğe gerilemiş oldu. 2016 yılında Rusya’nın yanı sıra Irak pazarında da ciddi sorunlar yanaşıyor. 

İthal ayakkabıların çoğu Çin ve Vietnam’dan

Türkiye Ayakkabı Sanayicileri Derneği (TASD) Başkanı Hüseyin Çetin, yaşanan olumsuz gelişmelere rağmen sektör olarak dış ticarette dengeleri bu yıl tersine çevireceklerini savundu. Çetin, Türkiye’nin Avrupa’nın en büyük ayakkabı üretim üssü olmasına karşın, ithalatın ihracattan daha yüksek olduğuna dikkat çekerek sözlerini şöyle sürdürdü: “Neyse ki Ağustos 2014’te getirilen ek vergi ile birlikte ithal ayakkabının tahtı sallanmaya başlandı. İthalatta geçen yıl yüzde 17’ye yakın bir gerileme var. Çin ve Endonezya gibi Türkiye pazarına hâkim iki ülkeden yapılan ithalatta düşüş yüzde 25’i buldu. İthalattaki gerilemenin bu yıl da devam edeceğini, ihracatta ise yüzde 20’lik bir artışla 800 milyon dolar çıtasını geçeceğimizi tahmin ediyorum. Böylece yıllar sonra ayakkabı dış ticaretini ihracat lehine çevirip ülkemize net döviz girdisi kazandırmaya başlayacağız.”  Geçen yıl Çin’den 364.1, Vietnam’dan 152.3, İtalya’dan 106.9, Endonezya’dan 61.6 milyon dolarlık ayakkabı ithalatı yapıldı. İthalatın önemli bir bölümünü Uzakdoğu ülkelerinde üretim yapan Adidas, Nike, Clarks ve Ecco gibi markaların ürünleri oluşturdu. 
EKONOMİ SERVİSİ

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner100