Binali Yıldırım, şöyle devam etti:
"İşte bu cinayet değilse nedir? Bunu düzeltmemiz lazım. Yıllardan beri karayolcuların karayolu lobisi yaptığı söylenir. Biz göreve başladığımızdan beri bu ulaşım modları arasındaki dengenin kurulmasında en büyük desteği karayolcularımızdan gördük. Bunu tersine çevirip ulaşım modları arasında bir denge sağlamak için deniz yolu ve raylı sisteme biraz daha fazla önem vermemiz, karayolu ve havayolu taşımacılığını buna entegre etmemiz lazım.''
Demiryollarına hazine katkısı
1950 yılında Türkiye'deki demiryolu payının yüzde 37'lerde olduğunu hatırlatan Yıldırım, "Bugün yüzde 4... Tabii 1950'ye tekrar götürmek söz konusu değil. Ama bu ciddi bir süreç'' diye konuştu.
Demiryollarının son 10 yılda Hazine'den doğrudan 11 milyar dolar katkı aldığını belirten Yıldırım, buna rağmen zararın iki katına ulaştığını, hem kamu hizmetini yerine getiremeyen hem de kamu kaynaklarını tüketen en büyük kurum haline geldiğini söyledi. Yıldırım, bunun için yapısal ve yasal çalışmaları başlattıklarını ve öncelikli projeleri uygulamaya geçireceklerini bildirdi.