Bu haber kez okundu.

Bankalar tüketiciye kaz muamelesi yapıyor
Bir banka ile diğer bir bankada yapılan aynı işlem için farklı ücretler alınmasına bir anlam veremediklerini belirten Tüketiciler Birliği Genel Başkanı Bülent Deniz, bankalar arasında aynı standarttaki bir işlem için çok büyük farkların olmaması gerektiğini, bu durumun tüketicileri rahatsız ettiğini, bankalardan bu konuda daha duyarlı davranmalarını istediklerini söyledi ~|~

Bankaların havale ücretlerinin yüksekliğinden yakınan tüketici sayısının her geçen gün arttığı belirtilerek, komisyon ücretlerinin makul seviyelere çekilmesi istendi.
Tüketiciler Birliği Genel Başkanı Bülent Deniz, Bankacılık Mevzuatı'nın tüketiciden komisyon ücretlerinin alınmasına imkan tanıdığını, ancak bunun makul bir düzeyde olması gerektiğini söyledi.

Bir banka ile diğer bir bankada yapılan aynı işlem için farklı ücretler alınmasına bir anlam veremediklerini belirten Deniz, bankalar arasında aynı standarttaki bir işlem için çok büyük farkların olmaması gerektiğini, bu durumun tüketicileri rahatsız ettiğini, bankalardan bu konuda daha duyarlı davranmalarını istediklerini bildirdi.
Deniz, son aylarda bankaların komisyon ücretlerinin yüksekliğinden yakınan tüketici sayısının arttığına dikkati çekerek, "Bankalar, tüketiciden, taksiye binip götürebileceği bir havale için taksi ücretinden fazlasını istiyor. Bankacılar, hizmetlerden alınan komisyonları kar kapısı olarak görüyor" dedi.

Bankaların, internet ortamında bankacılık yapılmasını istedikleri için komisyon ücretlerini yüksek tuttukları yönündeki iddialarını da doğru bulmadıklarını anlatan Deniz, şunları kaydetti: "Bankalar, internet ortamındaki bankacılığı teşvik etmek istiyor ama bunun da global tehlikesi var. İnternette bankaların işlem güvenliği tam olarak sağlanmış değil. Her yıl en az 50 tane, internet ortamında yapılan dolandırıcılıkla ilgili haberler çıkıyor. Teknolojik güvenlik sağlanmadığı sürece bankaların internet bankacılığı özendirme çalışmaları savunması askıda kalıyor. Çünkü, birçok kişi (güvenli değil) diye internet ortamında işlem yapmaktan kaçınıyor."

En çok şikayet Ocak ayında
Deniz, birliğe bu konudaki en çok şikayetin Ocak aylarında geldiğini kaydederek, "Çünkü her yıl Ocak ayında hesap cüzdanı işletilirken bankalar (hesap listesi ücreti) diye tüketiciden oldukça yüksek ücret talep ediyor" dedi.
  Ellerinde hesap işletim ücretinin yasal olmadığına dair bir tüketici hakem heyetinin vermiş olduğu kararın bulunduğunu anlatan Deniz, "Bu kararın kesinleşmesini bekliyoruz. Kesinleşmesinin ardından emsal gösterip mağdur olan tüm tüketicilerin yararlanmalarına olanak sağlayacağız" diye konuştu.
  Deniz, geçmiş yıllarda da yüksek komisyon ücretleriyle ilgili Tüketiciler Birliği olarak dava açtıklarını, ancak herhangi bir sonuç alamadıklarını da sözlerine ekledi.
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner100