26 Aralık 2006 Salı 00:00
363 Okunma
Bayram ve yılbaşı çakışması piyasayı sevindirmedi

Kurban Bayramı ve yılbaşının bu yıl aynı haftaya denk gelmesi nedeniyle alışveriş merkezleri ve perakendeciler, satışları artırmak için çeşitli kampanya ve etkinlikler düzenliyor.

~|~


Genel kanının tersine perakendeciler, bayram yılbaşı çakışması nedeniyle iki alışverişten birini kaybettiklerini düşünüyor.
Yaptığı derlemeye göre Kurban Bayramı ve yılbaşı haftasına girilmesine karşın, bu yıl alışveriş merkezleri ve perakende dükkanlarında fazla hareketlilik yaşanmadığı bildirildi.

Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) Başkanı Ali Murad Kızıltaş, perakendecilerin bayramlar ve yılbaşı gibi belli başlı günleri olduğunu belirterek, "Bu yıl maalesef ikisi aynı günlere denk geldi. Bu, iki alışverişten birini kaybetmemiz anlamına geliyor" dedi.

Kızıltaş, bayram alışverişinin Kadıköy, Bakırköy gibi daha çok geleneksel pazar ve piyasalarda, yılbaşı alışverişinin ise daha çok Etiler, Nişantaşı gibi merkezlerde gerçekleştirildiğini ifade etti. Kızıltaş, şunları kaydetti: "İkisinin birleşmesi sonucunda beklenti, işin daha fazla artması yönünde. Bir taraftan da son haftaya giriyoruz. Şu andaki gidişat çok parlak gözükmüyor. Bir patlama yaşanmış değil. Belki son hafta bir hareketlilik olur. Bu yıl bir artı bir iki olmayacak, ama bayram alışverişi ve yılbaşı alışverişinden daha fazla bir alışveriş yapılacak. Ayrı ayrı baktığımızda da ikisinin toplamından daha az olacak."
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner122

banner121