04 Temmuz 2015 Cumartesi 00:16
674 Okunma
Bayramlık şekerlemenin 3’te biri Doğu’da tüketiliyor
Türkiye’de şekerleme ve çikolata sektörünü önemli ölçüde Ramazan ve Kurban bayramları ayakta tutuyor. Toplumsal tercihlerde farklılaşma olsa da bayramda şekerleme ve çikolata tüketimi artmaya devam ediyor. Ancak Marmara Bölgesi’nde şekerleme ve çikolata tüketimi yıl boyunca kişi başına 1.2 kilogram iken, Güneydoğu Anadolu’da bu 4.2 kilograma çıkıyor. İç Anadolu Bölgesi de dikkat çeken tüketim bölgelerinden biri olarak öne çıkıyor. 

Bünyesinde Kent markasını da barındıran 34 milyar dolarlık cirosuyla dünyanın en büyük çikolata ve bisküvit şirketi Mondelez’in Türkiye Genel Müdürü Joost Vlaanderen, “Bugün, Türkiye’de hediyelik ve ikramlık kategorisinin pazar büyüklüğü yaklaşık 500 milyon TL civarında bulunuyor. İrili ufaklı birçok firmanın faaliyet gösterdiği bu pazarda uzun yıllardır açık ara lider konumdayız” dedi. Vlaanderen’in verdiği bilgiye göre, Türkiye’de bayram şekeri alışverişinin üçte birinden fazlası, Doğu ve Güneydoğu Anadolu bölgelerinde gerçekleşiyor. Bu iki bölgeyi İç Anadolu ve Marmara bölgeleri izliyor. Öte yandan her yıl sadece bayram dönemlerinde yaklaşık 11 bin kişi bayramlık şeker ve çikolata satıyor. EKONOMİ SERVİSİ
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner100