Bu haber kez okundu.

BDDK'ya 2006'da 22 bin dava açıldı
Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu (BDDK), 2006 yılında 21 bin 912 davaya taraf olurken, bu davaların büyük çoğunluğu İmarzedeler tarafından açıldı ~|~

İdari davaların yüzde 95'i İmar Bankası'ndan bono alımı nedeniyle açılırken, yüzde 4.4'ünü de Demirbank'a ilişkin dosyalar oluşturdu.

BDDK tarafından hazırlanan Yıllık Faaliyet Raporu'na göre, BDDK 2006 yılı içerisinde 21 bin 912 davaya taraf oldu. Geçen yıl açılan dava sayısı 2005 yılına göre düşüş gösterdi. İmarzedelerin açtığı davalar çoğunluğu oluşturdu. İdari davaların yüzde 95'i İmar Bankası'ndan devlet iç borçlanma senedi alımı nedeniyle açılırken, yüzde 4.4'ü ise Demirbank ile ilgili dosyalardan oluştu. BDDK'nın taraf olduğu davaların yüzde 98'i idari davalardan oluştu. TMSF tarafından el konulan İmar Bankası'na ilişkin davaların içeriğini daha çok hazine bonosu satışı ve mevduat işlemleri oluşturdu. Bankazedeler, zararlarının karşılanması talebiyle yargıya gitti. Ayrıca, yönetim ve denetimi Fon'a devredilen Demirbank hissedarları da bankanın iadesi için dava açtı.
BDDK'ya 2006 yılında 147 ceza, 265 hukuk davası açılırken, açılan davaların 21'i sonuçlandı.

Tüketici en çok kredi kartlarından şikayetçi
BDDK Yıllık Faaliyet Raporu'nda, Dilekçe Hakkının Kullanılmasına Dair Kanun hükümleri çerçevesinde şahsen, telefon ve e?posta aracılığıyla bin 765 talep ve şikayet yapıldığı belirtildi. Rapora göre, yapılan şikayetlerin şikayet dilekçeleri konu bazında değerlendirildiğinde, en yoğun başvurunun kredi kartları için yapıldığı belirlendi.
Kuruma geçen yıl yapılan şikayet ve taleplerin yüzde 20.6'sını borcunun yeniden yapılandırılmasını isteyenler oluşturdu. Bu oran 2005 yılında yüzde 12.8 seviyesinde bulunuyordu. Kuruma şikayette bulunanların yüzde 12.4'ü kredi kartına uygulanan faizlerin yüksekliğinden şikayet etti. 2005 yılında BDDK'ya yapılan şikayetlerin yüzde 33'ünü faizlerin yüksekliği oluşturuyordu.

Şikayette bulunan tüketicilerin yüzde 6.8'i başvuru yapmasına karşın kredi kartının iptal edilmemesinden şikayetçi oldu. Kuruma şikayette bulunan tüketicilerin yüzde 8.6'sını da kayıp, çalıntı ve dolandırıcılık olaylarından şikayetçi oldu.
Tüketicilerin yüzde 11.1'i bankaların aldığı ücret ve komisyonların yüksekliğinden şikayet ederken, yüzde 7.8'i ise kendisinden habersiz kredi kartı tanzimi yapıldığı için BDDK'ya başvurdu. Kuruma başvuranların sadece yüzde 1'i kendisine kredi kartı verilmemesinden şikayetçi oldu. Yapılan şikayetlerin yüzde 31.7'sini bankacılık sektörüyle ilgili diğer konularda yapılan şikayetler oluşturdu.
BDDK'dan 47 mevduat ve katılım bankasına para cezası
Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu, 2006 yılında 47 mevduat ve katılım bankası, 4 kalkınma ve yatırım ve 2 finansal kiralama şirketi hakkında para cezası kesti.

Kurum'un 2006 Faaliyet Raporu'na göre, Banka Kartları ve Kredi Kartları Kanunu uyarınca bazı bankalar hakkında 12 adet idari para cezası uygulandı.
BDDK Başkanı Tevfik Bilgin, kurumun denetlediği kuruluşların toplam bilanço değerlerinin geçen yıl sonu itibariyle 520 milyar YTL olduğunu belirterek, bu tutarın milli gelirin yüzde 92'sine karşılık geldiğini söyledi.
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner100