3 bin belediye, gelir, gider ve borç bilgileri Maliye Bakanlığında toplandı. Söz konusu işlem 3.200 belediyeyi kapsayacak şekilde 2007 yılı mart sonuna kadar tekrarlanacak ve Nisan'da bütün belediyeler ile il özel idarelerinin mali bilançoları halkın bilgisine sunulacak Maliye Bakanlığı, il, ilçe ve belde belediyeleri ile belediyeler bünyesinde faaliyet gösteren işletmeler ve il özel idarelerinin borç ve alacaklar dahil mali durumunu, önümüzdeki yıl Nisan ayından itibaren halkın bilgisine sunacak. Maliye Bakanlığı Muhasebat Genel Müdürü Ömer Duman'ın verdiği bilgiye göre, kamu hizmetlerinin daha şeffaf hale getirilmesi çalışmaları çerçevesinde, belediyeler ve il özel idarelerinin mali verileri de kamuoyu ile paylaşılacak. Bu amaçla, valiliklere gönderilen bir yazı ile belediyelerin bütçe verilerinin Maliye Bakanlığına iletilmesi istendi. Yazıda belediyeler bünyesinde faaliyet gösteren işletmelere ilişkin verilerin de mali tablolar içinde bulunacağı belirtildi. Şu ana kadar 3 bin belediye, mali durumlarını içeren tabloları Maliye Bakanlığına ulaştırdı. Belediyelerin gelir ve harcamaları, borç ve alacakları, menkul ve gayrimenkulleri ile kasa ve banka hareketlerinin yer aldığı bu tablolar, 3 bin 200 belediye ile 81 il özel idaresini kapsayacak şekilde güncellenecek ve 2007 yılı Mart ayı sonuna kadar internet ortamında ya da Saymanlıklar aracılığı ile tekrar Maliye Bakanlığına gönderilecek. Merkezde oluşturulan ekipler, gelen bilgilerin muhasebe tekniği açısından sağlıklı olup olmadığını inceleyerek, bu bilgileri tasnif edecek. Tasnif sırasında belediyeler, büyük şehir, diğer il belediyeleri, ilçe belediyeleri ve belde belediyeleri olarak sınıflandırılacak ve buna göre bir değerlendirmeye gidilecek. Aynı şekilde il özel idarelerinin durumu da ayrı bir başlık altında irdelenecek. 3 ayda bir teşhirMaliye Bakanlığı, söz konusu bilgileri Nisan ayı sonuna kadar kamuoyuna açıklayacak. Açıklanacak mali tablolarda, iktisadi işletmeler dahil belediyelerin kasa ve banka hesapları, menkul kıymet ve varlıkları, faaliyet alacakları, takipli alacakları, kurum alacakları, stokları, bütçe dışı avans ve kredileri, dış proje kredi kullanımları, yıllara yaygın inşaat ve onarım faaliyetleri, mevcut gayrimenkulleri, menkul varlıkları, işçilere ve müteahhitlere olan borçları, vergi, SSK, doğal gaz ve elektrik borçları gibi bilgiler yer alacak. Belediyeler ve il özel idareleri, Mart ayından sonra da her 3 ayda bir mali durumlarına ilişkin bilgileri Maliye Bakanlığına iletmeye devam edecek. Bakanlık da, bu verileri, takip eden ay kamuoyunun bilgisine sunacak. Böylece vatandaşlar, belediyelerin varını, yoğunu, ne yaptığını, nereye gittiğini izleyebilecek.