Bu haber kez okundu.

Belediyelerin biyodizele ilgisi arttı
En büyük harcama kalemlerinden birini mazot giderleri oluşturan belediyeler, biyodizel makinesi imal eden firmaların gözde müşterileri arasında. ~|~

 Konya'da kurulu Duysak Tarım ve Biyodizel A.Ş'nin Yönetim Kurulu Başkanı Esat Duysak, 1997 yılından itibaren biyodizelle ilgili çalışmalar yaptıklarını, halen de Konya'da kişi ve kurumlar için biyodizel imal ettiklerini belirtti. 

Petrolde büyük oranda dışa bağımlı ve biyoyakıt üretimi için gerekli olan yağlı tohum bitkisi üretecek geniş arazileri olan Türkiye'nin, biyoyakıt üretiminde geç kaldığını savunan Duysak, petrolzengini olan Latin Amerika ülkelerinin bile akaryakıt ihtiyaçlarının yarısına yakınını biyolojik kaynaklardan elde ettiğini vurguladı.  Türkiye'de biyodizel başta olmak üzere, tüm biyoyakıtların üretiminde bazı engellerin çıkarıldığını anlatan Duysak, "Türkiye'de biyoyakıt sisteminin önü kesilmek isteniyor. Bunun sebebi ise büyük petrol lobilerinin, biyodizelin yaygınlaşmasıyla karlarının düşeceği endişesidir" dedi.  Duysak, Avrupa ülkelerinde biyodizel üreten çiftçilere, hem ürünü ekerken hem de elde ettiği ürünü biyodizele dönüştürürken devlet desteği verildiğini belirterek, aynı olanağın Türkiye'de de sağlanması gerektiğinin altını çizdi. 

Yemeklik yağın, biyodizel üretiminde en önemli hammaddelerden birini oluşturduğunu, ancak Türkiye'nin yemeklik yağ açığının fazla olmasının da biyodizelin yaygınlaşamamasında diğer önemli bir etken olduğunu ifade eden Duysak, şöyle konuştu: "Biz firma olarak, küçük işletmeler ile ev tipi biyodizel makineleri üretiyoruz. Çeşitli büyüklüklerdeki makinelerimizde, günlük1 ton kapasiteden 200 tona kadar biyodizel üretilebilmektedir. Bu makinelerin maliyeti ise 8 bin YTL ile 800 bin YTL arasında değişmektedir. Bir kamyon sahibi vatandaş, biyodizel makinesinin kurulum bedelini, ortalama 2?3 ayda amorti edebilmektedir.

Günümüzde, en büyük harcama kalemlerinden birini mazot giderleri oluşturan çok sayıda belediye, kendi biyodizel işletmelerini kurma yolunu seçmektedir. Yani halen en önemli müşterilerimizin başında belediyeleryer alıyor. Belediyelerin biyodizele ilgisinin altında ise artan yakıt maliyetleri gerçeği yatıyor."  Duysak, belediyeler dışında bazı çiftçilerin de küçük makinelerden alarak kendi yakıtlarını kendileri üretme yoluna gittiğini, devletin bu sektöre destek vermesi durumunda, Türk çiftçisinin birkaç yıl içinde Türkiye'yi, dünyada hatırı sayılır biyodizel ihracatçıları arasına sokabileceğini sözlerine ekledi.
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner100