Bu haber kez okundu.

Beslenmeyi tavsiyeye göre yapıyoruz
Gazi Üniversitesi'nin (GÜ) yaptığı bir araştırma, Türkiye'de, beslenmeyle ilgili bilgilerin edinilmesinde ilk sırayı, arkadaş çevresinin aldığını ortaya koydu. Aynı araştırmaya göre, gıda alışverişi yapanların yüzde 27'si, gıda ambalajı üzerindeki bilgileri hiç okumuyor, yüzde 33.7'si ara sıra okuyor. GÜ Endüstriyel Sanatlar Eğitim Fakültesi Aile ve Tüketici Bilimleri Eğitim Bölümü Beslenme ve Besin Teknolojisi Eğitim Ana Bilim Dalı'nda görevli Yard. Doç. Dr. Samiye Erdoğan ve Araştırma Görevlisi Dr.Semra Akar Şahingöz, tüketicilerin alışverişleri sırasında besin etiketleri ile ilgili tutumları ve bu etiketlerde bulunması gereken bilgilerden haberdar olup olmadıklarını belirlemek üzere bir araştırma yaptı. Ankara'da Altındağ, Keçiören ve Çankaya ilçelerine bağlı semtlerdeki hipermarket ve süpermarketlerden, 2002 yılı Mart?Nisan?Mayıs aylarında alışveriş yapan 20 yaşından büyük, 252 kişiyi kapsayan araştırmanın sonuçları Türk Standartları Enstitüsü'nün Standard dergisinin Mart sayısında~|~ yayımlandı. Araştırmanın sonuçlarına göre, araştırmaya katılanların yüzde 59.5'i, beslenme ile ilgili bilgileri arkadaş çevresinden ediniyor. Deneklere birden fazla seçenek işaretleme olanağı sağlanan araştırmada, beslenme ile ilgili bilgilerin edinilmesinde ikinci sırayı yüzde 45.6 ile gazete, dergi ve tv aldı. Deneklerin yüzde 25'i bu tür bilgileri okuldan, yüzde 3'ü de halk eğitim kurslarından aldığını belirtti. Yazıda, Avrupa'da yapılan bir araştırmada, beslenme ile ilgili bilgilerin edinilmesinde arkadaş?akraba çevresinin payının yüzde 22, radyo?tv'nin payının yüzde 29, gazete ve dergilerin payının yüzde 26 olduğunu ortaya koyduğuna dikkat çekildi.



Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner100