Bu haber kez okundu.

Beyaz eşyayı evlilik telaşı kurtardı
Beyaz eşya sektörü her yıl olduğu gibi bu yıl da evlilik telaşı nedeni ile hareketli günlerini yaşadı. Toplam 2 milyon 271 bin adet beyaz eşyanın satıldığı yılın ilk 5 ayında, en çok ilgi gören ürün 745 bin adetlik satış rakamı ile çamaşır makinası oldu. OPR Araştırma Hizmetleri’nin rakamlarına göre aynı dönemde 1 milyon 116 bin adet televizyon satışı yapılırken, satılan toplam Tablet PC sayısı 448 bin, cep telefonu sayısı ise 3 milyon 944 bin 359 adet.

En çok ilgi çamaşır makinasına

Türkiye’de evlilik alışverişlerinin yapıldığı zaman olarak bilinen Ocak - Mayıs dönemi, her yıl olduğu gibi bu yıl da beyaz eşyacılar açısından beklenen ilgiyi gördü. Buzdolabı, çamaşır makinesi, bulaşık makinesi ve fırından oluşan beyaz eşya gurubunda toplam 2 milyon 271 bin adetlik satışa ulaşıldı. OPR Araştırma Hizmetleri’nin rakamlarına göre; beyaz eşya grubunda toplam satış içerisinde en fazla ilgiyi 745 bin adetlik satış ile çamaşır makinası gördü. Bu ürünü 617 bin adetlik satışla buzdolabı izlerken, bulaşık makinası ise toplam 604 bin adetlik satış rakamı ile buzdolabını yakın takibe alan ürün grubu oldu. Beyaz eşya grubunda en düşük satış ise 305 bin adetlik rakamla fırında yaşandı.

Cep telefonu satışı 4 milyonu zorluyor

Her geçen gün farklı model ve özellikte yeni ürünler ile tüketicilerin beğenisine sunulan televizyonlar, aynı dönem içerisinde 1 milyon 116 bin adetlik satış rakamına ulaşırken, Türk insanının teknolojiye kısa sürede adapte olması, Tablet PC ve cep telefonu satışlarında da kendini gösterdi. Rakamlara göre; Ocak - Mayıs döneminde Türkiye genelinde toplam 3 milyon 944 bin 359 adet cep telefonu satışı gerçekleştirilirken, aynı dönem içerisinde satılan toplam Tablet PC sayısı ise 448 bin adet.

EKONOMİ SERVİSİ

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner100