Bu haber kez okundu.

Bingöl Tüketici Heyeti de aidatı haksız buldu
Bingöl Tüketici Sorunları Hakem Heyeti, bankaların kredi kartı sahiplerinden aldığı yıllık üyelik aidatının haksız kazanç olduğuna karar verdi. ~|~


Bingöl Sanayi ve Ticaret İl Müdürlüğü'nden yapılan yazılı açıklamada, Hüseyin Alagöz ve Nural Kerim Coşkun adlı şahısların bankaların kredi kartından aldığı yıllık üyelik aidatının haksız kazanç olduğunu belirterek, alınan paranın kendilerine iade edilmesi talebiyle Tüketici Sorunları Hakem Heyeti'ne başvurduğu ifade edildi.

Kredi kartı sözleşmelerinde yer alan haksız şartların tüketici için bağlayıcı olmadığına dikkat çekilen açıklamada, şöyle denildi: "İlimiz Tüketici Sorunları Hakem Heyeti tarafından yapılan değerlendirme sonucu, bankaların kredi kartı sahiplerinden yasa gereği faiz dışında menfaat temin edemeyeceklerine karar verilerek, tüketicilerden kesilen 25 YTL kart aidatının iade edilmesini kararlaştırmıştır. İlgili yasa gereği tüketici aleyhine dengesizliğine neden olan sözleşme koşulları haksız şarttır. "
Açıklamada, ayrıca aynı konuda on adet başvurunun da incelendiği belirtildi.
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner100