15 Ağustos 2006 Salı 00:00
171 Okunma
Biyobenzine mevzuat engeli
Petrol Ofisi A.Ş. Yönetim Kurulu Başkanı Vural Akışık, benzindeki basınç oranı yüzde 70'ten yüzde 60'a indirilince, basınç oranını düşürmek için, biyoetanol katkı oranını yüzde 1'in de altına çekmek zorunda kaldıklarını söyledi. ~|~


Akışık, Enerji Piyasası Düzenleme Kurumu'nun (EPDK) yıl başında yaptığı bir düzenleme ile benzinde basınç oranını 70'ten 60'a indirdiğini hatırlattı. Alternatif yakıt olarak geliştirilen ve benzine katılan biyoetanolün benzinden daha uçucu olduğuna işaret eden Akışık, yüzde 2 karışımın, özellikle yaz aylarında buharlaşma nedeniyle basıncın artmasına neden olduğunu anlattı.

AB'de benzindeki basıncın 70 olduğunu kaydeden Akışık, şöyle devam etti:
''Benzin, buharlaşma nedeniyle depo içinde bir basınç oluşturuyor. Bu basınç, AB üyelerindeki yönetmeliklerde eskiden 70 birim idi. Türkiye de bu yönetmelikleri takip ediyordu. Nedense, yorumuna girmeyeceğim, basınç 60'a çekildi. 60'a çekilince, etanol karışımını yaz aylarında yüzde 1'in de altına indirmek gerekti. Yönetmelik, böyle kalırsa, böyle olacak. Ancak kış aylarına geçilince, yine eskisi kadar katkı olabilir. Türkiye'deki eski düzenleme, AB ile uyumlu idi.

Yurtsever benzinde yüzde 1'in altında biyoetanol karıştırınca bugünkü mevzuatı sağlamış oluyoruz. Mevzuat ile bağlıyız. Mevzuat ne diyorsa biz onu yapıyoruz. Biz etanolü bir şirketten, benzini rafineriden alıyoruz. Biz alıp satarız. Ama hem gelecekte hem de bugün Türkiye'nin bağımlılığını azaltmak için, tarımdaki potansiyeli değerlendirmek için mümkün olduğunca milli kaynaklara dönülmesinden yanayız ki biyoyakıtlar buna olanak sağlıyor.''

Petrol fiyatlarındaki yükseliş
Petrol fiyatlarındaki yükselişin, alternatif olarak geliştirilen biyoyakıtların rekabet gücünü yükselttiğini belirten Akışık, ancak petrol fiyatlarının düşmesi halinde, biyoyakıt yatırımları açısından risk yaşanabileceğine işaret etti.
Petrol fiyatlarının, şu anda, gerek etanolde gerek biyodizelde, bugünkü maliyetlerle devletler desteklemeden kar edebilecek düzeye getirdiğini kaydeden Akışık, şöyle devam etti: ''Eğer petrol fiyatları düşük olsaydı, bu olmuyordu. Şimdi bir sorun var gibi gözüküyor. Buraya büyük yatırımlar yapıldı. Bu sefer petrol fiyatları geri gelirse ne olacak? Kapanacak mı? Petrolün tarihteki en büyük özelliği, fiyatlarının istikrarsız olması. Bir pahalı, bir ucuz... Alternatif yakıtlar, bugünkü verimlilik ve bugünkü teknoloji ile bugünkü fiyatlarla kurtarıyor. Ama ilerde, alternatif yakıtların üretiminde, daha verimli tohumlar kullanılır, teknoloji gelişir, üretim verimliliği artarsa, düşen petrol fiyatları ile bir denge kurulabilir. Dünyanın enerji güvenliği açısından başka bir çıkış yolu yok. Ama hidrojen gelişiyor.''

 

Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner100