Bu haber kez okundu.

BMW'den 69 milyar Euro ciro
RECEP BAHAR - İSTANBUL
Alman otomobil üreticisi Bayerische Motoren Werke (BMW), 2011 yılında satışlarını yüzde 14.4 arttırarak 68.8 milyar Euro'luk rekor ciroya ulaştı. BMW'nin 3 markası da -BMW, Mini, Rolls Royce- büyük satış artışları elde etti.
BMW'ni satışlarında ABD ve Çin pazarları etkili oldu. Geçen yıl 1 milyon 670 bin araç satan  
BMW'nin satışları ABD'de yüzde 15'lik artışla 306 bine, Çin'de de yüzde 38'lik yükselişle 234 bine çıktı.
Avrupa'daki ekonomik kriz lüks araç tutkunlarını dizginleyemedi. Avrupa'da Rolls Royce satışları 3'te bir artarak 3538'e yükseldi.
BMW'nin son çeyrekte (Ekim, Kasım, Aralık 2011) elde ettiği kar, 2011'in diğer aylarına göre azalmasaydı firma tarihinin en yüksek kârını elde edecekti. Son çeyrekte 804 milyon Euro kâr elde eden BMW, 2011 yılını 4.9 milyar Euro kârla kapattı. BMW'nin son çeyrekte kârının azalmasında en önemli rolü, şirketin ‘döviz kur'u risklerini azaltmak için hedge fonlarına başvurması yol açtı. Kuru ‘hedge'leyerek, ileride belli bir zamanda sabit bir kura erişmek mümkün. Mesela bir Türk şirketi hedge fonlarına başvurarak, örneğin 1 Temmuz 2012'de 1.85 TL'den dolar satın alabilir. Dolar 1.90 TL'ye çıkınca şirket kâr elde eder, 1.80'de kalınca hedge fonu kâr yazar.
BMW CEO'su Norbert Reithofer, krize rağmen 2012'de de satışlarını arttıracaklarını kaydederek, “Geçen yılki rekor satışları 2012'de de aşacağımıza inanıyoruz” dedi. BMW'nin dünya genelindeki en büyük rakibi Mercedes de, 2011 yılını rekor kâr ve ciroyla kapatmıştı. Volkswagen Grubu (Porsce, Audi, Volkswagen) ise henüz 2011 rakamlarını açıklamadı.
Anahtar Kelimeler:
bmw den 69 milyar euro ciro
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.