(John Perkins'in "Bir Ekonomik Tetikçinin İtirafları" isimli kitabında ifade ettiği çarpıcı açıklamalara devam ediyoruz) "Bu modern imparatorluk yaratma işinde ustalık ve kurnazlık, Romalı kumandanları, İspanyol istilacıları ve 18. ve 19. yüzyıl Avrupalı sömürgeci güçleri utandıracak düzeydedir.
Ekonomi tetikçiliği sistemi hile üzerine kuruludurBiz ET'ler, proje mahallerini gezer, yoksul köyleri dolaşırız. Fedakarlık taslar, yaptığımız o harika hayırsever işlerden yerel gazetelere söz ederiz. Hükümet komisyonlarının konferans masalarını hesap çizelgeleri ve finansal tahminlerimiz ile donatırız... hep kayıt altında ve ortadayızdır. Daha doğrusu kendimizi öyle gösterir ve öyle kabul görürüz. Sistem böyle çalışır. Gerekirse yasadışı yollara da başvururuz. Çünkü sistemin kendisi kandırma ve hile üzerine kurulmuştur ve sistem tanım olarak yasaldır".
Önce planlanıyorlar sonra çörekleniyorlar1967 yılında The Time-Life adlı şirketin önderliğinde Cenova'da Endonezya'nın dünyanın en büyük çokuluslu şirketlerince nasıl kalkındırılacağı(!) konusunda bir konferans yapıldı. Sözde kalkındırılacak olan Endonezya masaya yatırılmış ve zengin yer altı kaynakları, ormanları, finans kuruluşları, sigara üretim şirketleri? teker teker parsellenmişti. Gelişmiş dünyanın semirmiş şirketleri, masaya yatırılmış Endonezya'nın üzerine üşüşmüşlerdi. Kimler yoktu ki; Rockefellerlar, Rotschildlar ve onların petrol şirketleri, İngiliz Kraliyet Ailesi karteline ait şirketler, General Motors, British American Tobacco, US Steel, Freeport Mc Moran, Alcoa, Inco, BHP Billiton, Rio Tinto ve daha niceleri.
Hep aynı senaryo: İşgal yerli işirlikçilerle yapılıyorÜlkesini çokuluslu şirketlere pazarlayan Suharto Endonezya'ya döner dönmez, yabancı yatırımı düzenleyen bir kanun çıkartmıştı. Bu yasa, tıpkı ülkemizde geçirilmeye çalışılan Maden Yasasında Değişiklik Yapılmasına İlişkin Kanun Tasarısı ve Geri Kalmış İllerde İstihdam Yaratılması ve Yatırımların Teşvik Edilmesi Hakkındaki Kanun Teklifi'nde olduğu gibi 5 yıl vergi muafiyeti sağlıyordu.
SOSYAL DEVLET - MİLLİ DEVLET /BTP Genel Başkanı Prof. Dr. Haydar Baş'ın kaleminden
SOSYAL DEVLET-MİLLİ DEVLET İÇİN NE DEDİLER...Prof. Sekip Sokoloviç / Sarayevo/ Bosna Hersek:Devletin imkanlarından herkes faydalanacakMilli Ekonomi Modeli gelişmiş ülkelerin aracı olan yüksek vergiler, borçlandırma olmaksızın tüm kaynakları kullanarak insanların ihtiyaçlarını sağlayan bir araçtır. Sağlık reformunu içeren ekonomik özgürlük büyük farklılıkların üstesinden gelmek için çok gereklidir. Milli Ekonomi Modeli insanların yapay değil doğal ihtiyaçlarını karşılamak için gerçek ekonomi, sağlık ve eğitimi sağlar. Milli Devlet/Sosyal Devletin vazifesi toplumun başta eğitim ve sağlıklı olmak üzere bütün ihtiyaçlarını en üst düzeyde karşılamaktadır. Dışardan alınan kredilerle eğitim ve sağlık hizmetini doğru ve eksiksiz yapmak mümkün değildir. Kaldı ki alınan kredilerin nerede ve hangi şartlarda kullanılacağı da ayrı bir problemdir. Bir ülkenin sağlık öncesi yatırımları en üst düzeyde olmalı ki sağlık problemi en aza indirilebilsin. Milli Devlet sağlık sektörünün bütün imkan ve nimetlerini, aile hekimliğini, çevre sağlığını bakıma muhtaç, sahipsiz, kimsesiz çocukların , yaşlıların , emekli, dul ve yetimlerin sağlığını milli bir politika olarak halkına sunmaktadır.
Ekonomi tetikçiliği sistemi hile üzerine kuruludurBiz ET'ler, proje mahallerini gezer, yoksul köyleri dolaşırız. Fedakarlık taslar, yaptığımız o harika hayırsever işlerden yerel gazetelere söz ederiz. Hükümet komisyonlarının konferans masalarını hesap çizelgeleri ve finansal tahminlerimiz ile donatırız... hep kayıt altında ve ortadayızdır. Daha doğrusu kendimizi öyle gösterir ve öyle kabul görürüz. Sistem böyle çalışır. Gerekirse yasadışı yollara da başvururuz. Çünkü sistemin kendisi kandırma ve hile üzerine kurulmuştur ve sistem tanım olarak yasaldır".
Önce planlanıyorlar sonra çörekleniyorlar1967 yılında The Time-Life adlı şirketin önderliğinde Cenova'da Endonezya'nın dünyanın en büyük çokuluslu şirketlerince nasıl kalkındırılacağı(!) konusunda bir konferans yapıldı. Sözde kalkındırılacak olan Endonezya masaya yatırılmış ve zengin yer altı kaynakları, ormanları, finans kuruluşları, sigara üretim şirketleri? teker teker parsellenmişti. Gelişmiş dünyanın semirmiş şirketleri, masaya yatırılmış Endonezya'nın üzerine üşüşmüşlerdi. Kimler yoktu ki; Rockefellerlar, Rotschildlar ve onların petrol şirketleri, İngiliz Kraliyet Ailesi karteline ait şirketler, General Motors, British American Tobacco, US Steel, Freeport Mc Moran, Alcoa, Inco, BHP Billiton, Rio Tinto ve daha niceleri.
Hep aynı senaryo: İşgal yerli işirlikçilerle yapılıyorÜlkesini çokuluslu şirketlere pazarlayan Suharto Endonezya'ya döner dönmez, yabancı yatırımı düzenleyen bir kanun çıkartmıştı. Bu yasa, tıpkı ülkemizde geçirilmeye çalışılan Maden Yasasında Değişiklik Yapılmasına İlişkin Kanun Tasarısı ve Geri Kalmış İllerde İstihdam Yaratılması ve Yatırımların Teşvik Edilmesi Hakkındaki Kanun Teklifi'nde olduğu gibi 5 yıl vergi muafiyeti sağlıyordu.
SOSYAL DEVLET - MİLLİ DEVLET /BTP Genel Başkanı Prof. Dr. Haydar Baş'ın kaleminden
SOSYAL DEVLET-MİLLİ DEVLET İÇİN NE DEDİLER...Prof. Sekip Sokoloviç / Sarayevo/ Bosna Hersek:Devletin imkanlarından herkes faydalanacakMilli Ekonomi Modeli gelişmiş ülkelerin aracı olan yüksek vergiler, borçlandırma olmaksızın tüm kaynakları kullanarak insanların ihtiyaçlarını sağlayan bir araçtır. Sağlık reformunu içeren ekonomik özgürlük büyük farklılıkların üstesinden gelmek için çok gereklidir. Milli Ekonomi Modeli insanların yapay değil doğal ihtiyaçlarını karşılamak için gerçek ekonomi, sağlık ve eğitimi sağlar. Milli Devlet/Sosyal Devletin vazifesi toplumun başta eğitim ve sağlıklı olmak üzere bütün ihtiyaçlarını en üst düzeyde karşılamaktadır. Dışardan alınan kredilerle eğitim ve sağlık hizmetini doğru ve eksiksiz yapmak mümkün değildir. Kaldı ki alınan kredilerin nerede ve hangi şartlarda kullanılacağı da ayrı bir problemdir. Bir ülkenin sağlık öncesi yatırımları en üst düzeyde olmalı ki sağlık problemi en aza indirilebilsin. Milli Devlet sağlık sektörünün bütün imkan ve nimetlerini, aile hekimliğini, çevre sağlığını bakıma muhtaç, sahipsiz, kimsesiz çocukların , yaşlıların , emekli, dul ve yetimlerin sağlığını milli bir politika olarak halkına sunmaktadır.