07 Ekim 2015 Çarşamba 00:07
732 Okunma
Çağrı merkezleri duraklama devrinde
YENİ MESAJ / İSTANBUL
Çağrı Merkezleri Derneği (ÇMD), 2015 yılı araştırma sonuçlarını  düzenlediği bir basın toplantısı ile kamuoyuna duyurdu. Toplantıda sunum yapan ÇMD Yönetim Kurulu Başkanı Metin Tarakçı, Türkiye’de çağrı merkezi sektörünün pazar büyüklüğünün 3.6 milyar TL’ye yükseldiğini açıklayarak, “Geçen yıl bu rakam 3.4 milyar TL idi... Sektördeki büyüme hızı ‘izinli pazarlama’ ile yavaşladı! Enflasyonun yüzde 7.5 olduğu hesaba katılırsa, sektör pek büyüyemedi. Bu noktada döviz kurlarındaki artışı konuşmuyoruz bile!” dedi.  

83 bin kişi çalışıyor
Sektörde çalışan sayısının 2014 sonunda 80 bin olduğunu, bu sayının bu yıl 83 bine çıktığını kaydeden Tarakçı, şöyle konuştu: “2013’te çalışan sayısı 70 bin 200 idi... Çalışanların yaş ortalaması 25...  Lise mezunlarının oranı yüzde 40’tan yüzde 30’a indi. Önceden sektörde çalışma süresi 6 ay ile 1 yıl arasında değişiyordu, şimdi süre 1-2 yıl arasına yükseldi. Yavaş yavaş çağrı merkezlerinde müşteri temsilciliği, meslek olarak görülmeye başlanıyor!”
Tarakçı, yaptıkları araştırmaya göre sektörde çalışanların yüzde 31’inin asgari ücret, yüzde 60’ının 1000-2000 TL maaş aldığına işaret ederek, 2500 TL üstü maaş alan çalışan oranının yüzde 1’de kaldığını kaydederek, 3 bin çalışanın Türkiye’deki ve yurtdışındaki yabancılara hizmet verdiğini kaydetti. Yurtdışındaki müşterilere hizmet veren çağrı merkezi çalışanlarının yüzde 93’ü mesleğini İngilizce dilinde icra ediyor. 

İstanbul hâlâ merkez
Çağrı merkezlerinde istihdamın yüzde 42’sinin İstanbul’da yapıldığına işaret eden Tarakçı, “Ankara yüzde 9, İzmir ise yüzde 3 pay alıyor. Geri kalan bölüm Anadolu’da 50 il arasında paylaşılıyor” dedi. Tarakçı, Ekonomi Bakanlığı’nın sektöre ihracatçılara verilen desteği sağlama kararı aldığına dikkat çekerek, “Bunun sonucu olarak sektör temsilcileri yurtdışındaki fuarlara ‘milli katılım’la iştirak edebilecek” değerlendirmesinde bulundu.

Çok sayıda çağrı merkezi kapandı
Elektronik Ticaretin Düzenlenmesi Hakkındaki Kanun özellikle tele pazarlama/ tele satışın yoğun şekilde yapıldığı sektörleri etkiledi. Araştırma sonuçlarında satış ve pazarlama maksatlı aramalarda yüzde 43 oranında düşüş gerçekleşti. Buna karşın müşteriyi elde tutma ve geri kazanım maksatlı yapılan aramalar bu yıl önemli oranda artış gösterdi.Tele satış faaliyetlerinin yoğun olduğu sektörlerdeki hizmet daralmaları sonucunda, kendi data bankalarını kullanarak ağırlıklı tele satış/tele pazarlama faaliyeti yapan bazı dış kaynak firmaları faaliyetlerini durdurmak durumunda kaldı.

Rakamlarla çağrı sektörü
Kadın çalışan oranı: Yüzde 67
Telekomünikasyon sektörünün payı: Yüzde 28.6
Bankaların payı: Yüzde 21.5
Türkiye’deki çağrı merkezi sayısı: 1214 
2015 yılındaki tahmini çağrı adedi: 2 milyar adet
Vatandaşların arama sayısı: 1.5 milyar adet
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner100