Bu haber kez okundu.

Çay için sertifika aldı
İki yıl önce uygulamaya koyduğu Sürdürülebilir Çay Tarımı Projesi'ni çevresel, sosyal ve ekonomik projeleriyle adeta bir bölgesel kalkınma hamlesine dönüştüren Lipton, Türk çayına ilk Yağmur Ormanları Birliği (Rainforest Alliance) sürdürülebilirlik sertifikasını aldı. 100'den fazla ülkede faaliyet gösteren Yağmur Ormanları Birliği, tarımın çevresel etkilerini azaltıyor, toplumsal ve ekonomik fayda sağlayarak 5 milyonu aşkın insanın yaşamına dokunuyor. Bir yağmur ormanı olan Doğu Karadeniz'in doğal yapısını korumayı amaçlayan Yağmur Ormanları Birliği, gerekli kriterleri iki yılda sağlayan Lipton Pazar Fabrikası'nı sertifikalandırdı. Türkiye, Lipton çayın hem üretilip, hem tüketildiği ilk ve tek Yağmur Ormanları Birliği sertifikası alan ülke oldu. Lipton ambalajlarına basılacak ‘yeşil kurbağa' damgası, Lipton çay üretiminin tüm aşamalarında çevrenin korunduğunun, çiftçi ekonomisine ve sosyal hayata önemli katkı sağladığının kanıtı olacak.

Lipton bölgesel kalkınma sağladı
Lipton'un 2011'de açıkladığı en önemli hedeflerinden biri olan üretici eğitimleriyle şimdiye kadar 15 bini aşkın üretici doğru tarım uygulamaları, erozyon kontrolü, atık yönetimi, iş güvenliği, kayıt tutma, doğal hayatı koruma, gübreleme ve budama gibi konularda teorik ve pratik olarak bilgilendirildi. Unilever Gıda Pazarlama Başkan Yardımcısı Mustafa Seçkin, Yağmur Ormanları Birliği'nin bölge için önemini vurgularken, “Bölge, Birliğin korumak istediği, önem verdiği bir bölge” dedi. Yağmur Ormanları Birliği Temsilcisi Mercedes Tallo da, Birliğin 1993'ten bu yana 750 bini aşkın üreticiyi ve 2.3 milyon hektar tarım arazisini lisansladığını belirterek, “Bir marka ya da ürünü lisanslamamız için 10 ilke, 99 kriter ve tamamının yerine getirilmesini beklediğimiz 15 ana kriter bulunuyor” dedi.
    EKONOMİ SERVİSİ
Anahtar Kelimeler:
çay sertifika aldı
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.