11 Ekim 2014 Cumartesi 00:03
896 Okunma
Çaykur 628 bin ton çay aldı
Çaykur Genel Müdürü İmdat Sütlüoğlu, Rize’de yaptığı açıklamada, 26 Nisan’da yaş çay sezonunun başladığını, birinci sürgünde 210 bin ton, ikinci sürgünde ise 230 bin ton yaş çay aldıklarını belirtti. Üçüncü sürgünün ise 11 Ağustos’ta başladığını ifade eden Sütlüoğlu, şöyle konuştu: “Üçüncü sürgünde bugüne kadar 188 bin ton çay aldık. Üretim yüksek kesimlerde birkaç fabrikada devam ediyor. Sezon sonuna kadar 189 bin ton yaş çay alabiliriz. Yaş çay bedellerini ise aylık olarak hiç aksatmadan ödedik. Çalışanlarımızın sosyal hak ve ücretlerini aksatmadan ödedik ve mevsimlik işçilerimiz yaklaşık 150 gün çalıştı. İşçi sayımız çok azalmış olmasına rağmen üretimde herhangi bir olumsuzluk ve aksama yaşamadık. Bazı fabrikalarda yükleme ekiplerinden kaynaklanan aksaklıklar yaşansa da onları asgariye indirmeye çalıştık. Alım yerlerindeki eksiklikleri de üreticilerin desteğiyle tamamladık.” Böylece Çaykur’un aldığı çay 628 bin tona ulaştı. 

Beyaz çay geliyor

Çayda kaliteye büyük önem verdiklerini, sezon içerisinde yeni adımlar attıklarını vurgulayan Sütlüoğlu, “Çayı bütün dünya pazarlarına taşımak istiyorsak ve bir dünya markası yapmak istiyorsak mutlaka çay üreten ülkelerin hammadde kalitesini bölge olarak yakalamak zorundayız. Halkımıza eziyet etme gibi bir niyetimiz yok. Bizimkisi dost sözüdür. Dostun dostunun yüzüne karşı söylediği hakikat sözleridir. Kalite için bazı çalışmaları aksatmadan yapmak zorundayız” ifadelerini kullandı. 

Bu yıl ilk kez beyaz tomurcuk yaş çay alımı yaptıklarını anlatan Sütlüoğlu, “Bu yıl toplamda bin 560 kilogram alım yaptık. Bunu karşılığında 385 kilogram beyaz çay ürettik. Başlangıç olarak güzel bir rakam... Beyaz çay üretimi dünyada az ve çok değerli bir ürün. Altın değerinde bir ürün... Bir ilaç olarak görülüyor ve insanlar hücre yenileme, gençleştirme, antioksidan özelliği son derece yüksek olduğu için kullanıyor. İmparatorların çayı olarak adlandırılıyor. Beyaz çay sayesinde insanlar yeniden bahçesine yöneldi ve kendi çayına makas kullanmadan dokunmaya başladı.” Sütlüoğlu, Nisan ayında destekleme bedeli ile kilogramı 3 liradan alınan taze çayla elde edilen kuru çayın ve kilogramı 300 liradan alınan beyaz çayın piyasaya sürülmesi için ürün araştırması ve pazar çalışmalarının devam ettiğini bildirdi.

Yeni bir marka oluşturduk

Çaykur’un ürün pazarını geliştirdiğini belirten Sütlüoğlu, “Dünyada marka olamayan ürünler ancak diğer ürünlerin taklidini yapabiliyor. İkinci yıl piyasada tutunma şansı kalmıyor. Soğuk çay pazarında bu yıl, geçen sezonu geçtik. Geçen sezon 80 milyon ‘Didi’ sattık, bir milli marka daha oluşturduk. Geçen sezon satışlarının üzerine çıktık ve satış devam ediyor. Yeni anlaşmalarla ürün adedimizi ve yelpazemizi geliştiriyoruz. 200 gramlık ve bir kilogramlık kağıt kutularda üretime başlıyoruz.” 

Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner100