23 Mart 2002 Cumartesi 00:00
197 Okunma
Cep vergisi cep yakacak
Telekomünikasyon sektörünün öncü dernekleri 759 üyeli MOBİSAD (Mobil İletişim Sistemleri ve Araçları İşadamları Derneği) ve 40 üyeli OFİMAD (Ofis Otomasyon ve Telekomünikasyon Sistemleri Distribütörleri Derneği), 21 Mart'ta İstanbul'da bir basın toplantısı düzenlediler. Mobisad Başkanı, Mobil iletişimin halihazırda en yüksek vergi dilimi olan % 26'lık KDV uygulamasında olmasını yüksek bulduklarını belirterek, Mobil iletişimin bir lüks tüketim olmadığını, zaten yüksek olan KDV oranın üzerine bir de Özel Tüketim Vergisinin (ÖTV) eklenmesinin sözkonusu olması üzerine görüşlerini açıkladı. 2001 yılında yaşanan ekonomik kriz GSM sektörünün % 70 ? 80 oranında küçülmesine neden oldu. Krizden derin yara alan GSM sektörü, ayakta durmaya çaba gösterirken ÖTV adı ile gündeme gelen yeni vergi artırımı, sektöre ağır bir darbe daha vurmuş olacaktır. İletişim sektöründeki verginin lüks olmaktan çıkarılıp KDV oranının % 18' e düşürülmesi beklenirken, ek bir vergi artırımı, sektörün vergiye kurban ed~|~ilip, iletişim sektörünün ciddi yaralar almasına neden olacaktır.

Lüks tüketim vergisine tepki

MOBİSAD genel başkanı Yüksel Dandin toplantıda yaptığı konuşmasında "Bugün cep telefonunu lüks bir tüketim malı olarak değerlendirmenin doğru olmadığı inancındayız. Mikrodalga fırın, klima ya da 8 ayı bahar olan ülkemizde çamaşır kurutma makinesinin ÖTV oranı %1 iken, deprem ülkesi olan ve 17 Ağustos'lar yaşamış bir ülkede, güvenlik ve kolay ulaşımı sağlamak için çocuklarına dahi telefon verme ihtiyacı duyan ebeveynlere, cep telefonunun bir lüks tüketim malı olduğunu anlatmak oldukça zor olacaktır." diyerek, mobil iletişiminin özel tüketim vergisine dahil edilmemesinin gereğinin altını çizdi.
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner100