26 Ağustos 2003 Salı 00:00
205 Okunma
Çin malı: Tüketiciye avantaj sanayiciye tehdit
Dünyanın en hızlı büyüyen ekonomisi unvanını elinde tutan Çin, dünya ihracatındaki payını her geçen gün artırıyor. Para birimini dolara sabitleyen Çin Halk Cumhuriyeti, doların uluslararası piyasalarda değer kaybı ve ucuz işgücünün sağladığı avantajla diğer ülkelerin sanayileri için büyüyen bir tehdit oluşturuyor. Buna karşılık, Çin malları, ucuz fiyatlarıyla yüksek kalite aramayan tüketicilerin yüzünü güldürüyor. Çin'den gelen ucuz ürünler tüketicilerin kafasını karıştırıyor. Ucuz iş gücü maliyetiyle üretilip tüm dünyaya ihraç edilen Çin malları, kalite konusunda risk alabilen tüketicilere düşük fiyat avantajı sağlıyor. Çin'den gelen elektronik ürünler genellikle Cartel markasıyla sunuluyor. Sony marka 72 ekran bir televizyon 607 dolar iken, Çin marka aynı boyuttaki televizyon 310 dolardan satılıyor. Aynı fiyat farkı DVD ve VCD playerda da geçerli. Sony marka VCD'nin fiyatı 140 dolarken, Çin markalı ürünün fiyatı 28 dolardan alıcı buluyor. Avrupa'nın dev elektrik ve elektronik markala~|~rı arasında bulunan Sony, Siemens, Panasonic gibi markalarla aynı pazarda yüzde 50'ye varan ucuz fiyatları ile tehdit oluşturan Çin malları kalite oranlarıyla ise, tüketicinin aklını karıştırıyor. Türkiye'de Çin'in büyük ölçüde söz sahibi olduğu sektörlerden biride bisiklet sektörü olurken; yetkililer neredeyse tüm bisiklet parçaların bu ülkeden geldiğini söylüyorlar.
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner100