Bu haber kez okundu.

Çin pazarında gövde gösterisi
Halı ihracatçıları, Almanya’nın Hannover kentindeki Domotex fuarından sonra, gözünü dünyanın ikinci en büyük fuarı Domotex Asia–Chinafloor’a çevirdi. İstanbul Halı İhracatçıları Birliği’nden (İHİB) yapılan açıklamaya göre sektör ihracat artış oranını daha da yukarılara taşımak için rakip pazarların kapılarını zorluyor. Türk firmalarının, ihracatlarının yaklaşık yüzde 40’ını gerçekleştirdikleri Hannover Domotex Halı Fuarı’ndan başarıyla dönen Türk halıcıları, 26 Mart’ta başlayacak ve 3 gün sürecek Domotex Asia – Chinafloor Fuarı’na ikinci kez katılmaya hazırlanıyor. Şanghay’da düzenlenecek fuar 11 ayrı salonda, 126 bin 500 metrekarelik alanda, dünyanın yaklaşık 40 ülkesinden gelen bin 100 firmanın katılımıyla gerçekleştirilecek. Dünyanın en büyük ikinci halı fuarı unvanını taşıyan Domotex Asia – Chinafloor’u, Türk halı firmaları da İHİB öncülüğünde milli düzeyde temsil edecekler.

Almanya’daki başarı Shangay’a taşınacak
İHİB Başkanı İbrahim Yılmaz, “Domotex Asia Fuarı, Uzak Doğu’nun en önemli fuarlarının başında geliyor. Birlik olarak dünya ekonomisinde 2’inci büyük ülke olması, lüks tüketime olan yönelimi nedeniyle 2008 yılında hedef ülke olarak Çin’i seçtik” dedi. Yılmaz, Hannover’da düzenlenen dünyanın en büyük fuarı Domotex’te Türkiye’nin, tüm ülkelerden daha çok alan kapladığını ve bu özelliğini son 3 yıldır sürdürdüğünü hatırlatarak, Hannover’da yaşanan başarıyı Şanghay Domotex Asia–Chinafloor Fuarı’na taşıyacaklarını bildirdi. Dünyanın seri üretim merkezi olan Çin’in önemli bir rakip olduğuna vurgu yapan İbrahim Yılmaz şöyle konuştu: “Çin orta ve orta altı segmentte üretim yapma kapasitesine sahip bir ülke. Biz daha yüksek katma değerli, tasarım odaklı ürünler üretiyoruz. Fuar aracılığıyla Çin’deki üst segmente hızlı bir şekilde ürünlerimizi ulaştıracağız. Fuarda özellikle el halısı Çin’deki üst segment tarafından ilgi görecek.” Yılmaz, Türk halıcılarının, fuarla birlikte yalnızca Çin pazarına değil, ABD, Almanya, Belçika, İtalya, Pakistan, Hindistan gibi rakip ülkelerin pazarlarına da ulaşacaklarını kaydetti.

İhracat hedefi büyük

Türkiye’nin 2023 yılı ihracat hedefine 5 milyar 500 milyon dolar katkı sağlamayı hedefleyen İHİB, yurtiçi ve yurtdışında yürüttüğü faaliyetlerle önüne koyduğu hedefe adım adım yaklaşıyor. Geçen yıl ihracatını yüzde 23.5 oranında artırarak 2 milyar dolar sınırını aşan sektör, 2013 yılına da hızlı başladı. Türkiye genel ihracatının yüzde 5 oranında arttığı 2013’ün ilk iki ayında, halı ihracatı bu oranı 3’e katlayarak yüzde 16.9 artış gösterdi. EKONOMİ SERVİSİ.
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.