13 Mayıs 2009 Çarşamba 00:00
247 Okunma
Çin yönünü iç piyasaya çevirdi
Çin, küresel kriz başta en önemli pazarı olan ABD'yi ve diğer dünya pazarlarını vurunca, yönünü kendi iç piyasalarına çevirdi. Uyguladığı iç talebi teşvik edici politikalarla, ihracatta daralma yaşamasına rağmen daha fazla büyümeyi başardı. ~|~

 

Sabit yatırımlar yüzde 30.5 arttı
Dünyanın üçüncü büyük ekonomisi durumundaki Çin'in şehirlerinde yapılan sabit yatırımlar, hükümetin teşvik kredileri sayesinde Ocak ve Nisan ayları arasında 3,71 trilyon yuana (543,2 milyar dolar) çıkarak geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 30,5 arttı. Ulusal İstatistik Bürosu'nun verilerine göre, geçen ay Çin'in büyüme oranı, yılın ilk çeyreğinden yüzde 1,9 daha fazla oldu.

Dış ticarette daralma var
Çin'in dış ticaretinde altı aydır daralma görülüyor. Çin'in ihracatı, Nisan ayında, geçen yılın aynı ayına göre yüzde 22,6 gerileyerek 91,94 milyar dolar olarak gerçekleşti. Bu dönemde ithalat yüzde 23 azalarak 78,8 milyar doları bulurken, mart ayında 18,6 milyar dolar olan ticaret fazlası geçen ay 13,1 milyar dolara indi.

Çin iç talebi teşvik etti
Çin hükümeti, dünyaca ünlü ve hakkında 6 uluslararası kongre yapılan Milli Ekonomi Modeli'nden istifade ederek iç talebi canlandırmaya yönelik 586 milyar dolarlık (4 trilyon yuan) teşvik paketi devreye koymuştu. Bu paket altyapı çalışmaları ve Çin halkının sosyal refahını artırmaya yönelikti. Geçtiğimiz Şubat ayında Çin Ticaret Bakan Yardımcısı Jiang Zanwei, Çin hükümetinin iç talebi genişleterek tüketimi teşvik etmek için aldığı önlemlerin ilk sonuçlarının görüldüğünü belirtmiş, ekonomik büyümenin esas olarak iç talebe dayanarak ve özellikle tüketim artışıyla gerçekleştirilmesine olanak veren bir yapı oluşturulduğuna ve ekonomik büyüme hızının yüzde 8 olarak korunacağına Çin'in tam bir güven duyduğunu belirtmişti.

Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner100