08 Mayıs 2013 Çarşamba 15:16
2460 Okunma
Demiryolu gözden düştü
Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) Lojistik Konseyi Üyesi Bülent Aymen, Cumhuriyet’in ilk yıllarında toplam taşımacılık içinde yüzde 68 pay alan demiryolu taşımacılığının maalesef bugün yüzde 1.5 seviyesinde olduğuna işaret ederek, “Ülkemizin demiryolu altyapısında eksiklikler var. Ayrıca, yük güzergahına uygun hatların olmaması da bizleri demiryolundan uzaklaştırdı” dedi.  
İhracattaki rekabet gücünü etkileyen en önemli unsurun navlun maliyetleri (taşımacılık) olduğuna dikkat çeken Aymen, “Demiryolu taşımacılığının gelişmesi ve ihracat taşımalarında demiryolunun payının büyümesi rekabet gücümüzü artıracaktır” dedi. Özel sektörün demiryolu taşımasına ve altyapısına yatırım yapmasına imkân sağlayan kanunun çıkması ile yeni bir dönemin başlayacağına inandığını belirten Bülent Aymen, “Türkiye, Ortadoğu ve Orta Asya ülkelerinin Avrupa’ya bağlanması yönünde önemli lojistik merkezi olma şansını yakalayacak. Yüksek karayolu ve denizyolu taşıma maliyetleri ortadan kalkacak, sınırda uzun konvoyların oluşması ve geciken teslim gibi sorunlar giderilecek. Bu durum yakın pazarlarda payımızı artırmamıza da kapı aralayacak” diye konuştu. EKONOMİ SERVİSİ
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner100