19 Eylül 2016 Pazartesi 19:21
121 Okunma
Deniz nakliyatçılığında batan batana
Dünyanın en büyük gemicilik işletmelerinden Hanjin'in moratoryum ilan etmesi, deniz nakliyatında işlerin iyi yürümediğinin habercisi sayılıyor. Hanjin işleri bozulan tek şirket değil. Alman Armatörler Birliği yönetim kurulu üyesi Thomas Rehder, dünyadaki her dört gemicilik şirketinden üçünün zor durumda olduğunu söyledi. Konteyner taşımacılığı gibi doğalgaz ve petrol tankerlerinin, kuru yük gemilerinin ve açık deniz kuyularının geçmişi aradığını belirten Rehder branşlarındaki kötüye gidişin yedi yıl önce patlak veren ve küresel ticaret hacminin daralmasına yol açan finans krizinin bir sonucu olduğunu dile getirdi. Armatörler kapasite fazlasını değerlendirebilmek için taşıma ücretini düşürüyor. Fiyat rekabeti yüzünden düşen navlun maliyeti karşılamaya yetmiyor. Konteyner başına düşen nakil maliyetini düşürebilmek için dev kargo gemilerinin hizmete sokulması fiyat rekabetini daha da azdırıyor.
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner100