Dericiler markaya odaklandı
3.5 milyar dolar ihracat rakamıyla Türkiye ekonomisinin önemli kalemlerinden olan deri sektörü, Deri Tanıtım Grubu’nun 15. Deri Zirvesi’nde
bir araya geldi. Zirvede markalaşmanın önemine işaret edildi
bir araya geldi. Zirvede markalaşmanın önemine işaret edildi
24.11.2012 00:00:00
YENİ MESAJ - İSTANBUL Ulusal ve uluslararası kamuoyu nezdinde Türk derisinin marka algısını güçlendirmek ve Türkiye'nin deri ihracatını artırmak amacıyla, Türkiye İhracatçılar Meclisi (TIM) bünyesinde faaliyetini sürdüren Deri Tanıtım Grubu (DTG), geleneksel "Deri Zirvesi"nin 15'incisini İstanbul'da gerçekleştirdi. Her yıl deri, perakende, moda ve tasarım dünyasını tek bir çatı altında toplayan ve sektörün gidişatına yön veren bu önemli buluşmaya, bu yıl rekor sayıda bir katılım sağlandı. TİM Başkanı Mehmet Büyükekşi ve İDMİB Yönetim Kurulu ve DTG Başkanı Lemi Tolunay'ın yanı sıra sektörden birçok önemli ismin katıldığı zirvede, Türk deri sanayiyle deride modayla tasarımın bugünü ve geleceği masaya yatırıldı. Zirvede konuşan TİM Başkanı Mehmet Büyükekşi, Türkiye'nin ihracat gücünün son 3 yılda yüzde 50 oranında arttığını ve bu yıl 150 milyar dolara ulaştığını belirtti. Avrupa Birliği ülkelerine ihracat gerilediği halde, toplam ihracat rakamlarındaki yükselişe dikkat çeken Büyükekşi, "Deri sektörü için de durum böyle. Tüm ihracatta olduğu gibi deri sektörü de Amerika ve Avrupa'ya ihracattaki gerileme karşısında alternatif pazarlara yönelmeyi başardı" dedi. Sektörün ihracatı 3.5 milyar dolar Zirvede konuşan İDMİB Yönetim Kurulu ve DTG Başkanı Lemi Tolunay da, 2012 yılının deri sektörü açısından değerlendirmesini yaptı. 2012'nin Türk deri sanayinin bilgi, üretim becerisi ve tasarım açısından dünyada önemli bir konuma yükseldiğinin kanıtlandığı yıl olduğunu dile getiren Tolunay, "2012 ihracat rakamlarımız, son 5 yılı geride bırakarak, bu gücü ve yükselişi bir kez daha gözler önüne serdi" dedi. "Bugün deri sektörü, yan sanayi ve perakende sektörüyle birlikte 400 bini aşan istihdam rakamıyla Türkiye ekonomisinin en büyük kalemleri arasında yer alma hedefine oldukça yaklaştı. Doğrudan ihracat rakamlarına yansımayan yurtdışı satışlarla birlikte sektörümüzün ihracat gücü ise 3.5 milyar doları aşmış bulunuyor. Bu rakam, aynı zamanda, Türkiye'nin 2023 ihracat hedefi olan 500 milyar dolara ulaşmakta biz Türk dericilerine de büyük bir rol düştüğünü de bizlere yeniden hatırlatıyor" diye konuşan Tolunay, 2023'te deri sektörü ihracatını 10 milyar dolara çıkarmayı hedeflediklerini bir kez daha vurguladı. "Markalaşmada ilk adım: Fark yaratmak" başlıklı panelde konuşan Hotiç'ten Mehmet Hotiç ve Mudo'dan Mustafa Taviloğlu, kendi markalaşma serüvenlerinden yola çıkarak, deri sektörü tedarikçilerine ve üreticilerine örnek hikâyeler sundular. Perakende sektörünün deri üreticilerinden beklentilerinin masaya yatırıldığı panelde, "Deri tedarikçileri markalara hangi vaatlerle gelmeli? Markalaşmanın en önemli unsuru: Tedarikçi ve perakendeci işbirliği nasıl olmalı? Deri sektöründe nasıl fark yaratılır?" sorularının da cevapları tartışıldı.