17 Mayıs 2015 Pazar 00:06
729 Okunma
Destek almadan yuva kurmak zor
YENİ MESAJ / İSTANBUL   

Online pazar araştırma şirketi DORinsight, gerçekleştirdiği yeni araştırma ile evlilik hazırlığı yapan çiftlerin özellikle maddi konulardaki tercihlerine dikkat çekti. Bu yıl içinde evlenmeyi planlayan 2 bin 251 kişinin katıldığı araştırmaya göre, düğün yapma geleneği halen yoğun biçimde sürüyor. Katılımcıların yüzde 77’si düğünle dünyaevine gireceğini belirtirken, sadece nikah töreni yapacağını söyleyenlerin oranı yüzde 23’te kaldı. DORinsight’ın evlilik araştırmasında yöneltilen ve birden fazla yanıtın seçilebildiği “Evlilik masraflarını nasıl karşılayacaksınız?” sorusuna yüzde 49’ar oranla “Ailemden yardım alacağım” ve “Kendi birikimim var, onu kullanacağım” yanıtları verildi. Kredi kullanacağını belirtenlerin oranı ise yüzde 31 oldu. Kredi kullanacağını belirten araştırma katılımcıları ortalama 15.000 TL kredi kullanacaklarını belirttiler. Katılımcıların evlilik masrafları için ayırdığı bütçe ise ortalama 30 bin TL.

Çeyiz geleneği değişmedi
DORinsight’ın araştırmasına göre, evlilik hazırlıkları boyunca, çiftlerin ev tutmak dışında en çok harcama yaptıkları kalemlerde ilk sırada yüzde 56 gibi çok büyük bir oranla ev eşyası harcamaları geliyor. Düğün mekanı harcamaları ve takı alışverişi, yüzde 13’erlik oranları ile en çok harcama yapılan diğer kalemler olarak öne çıkıyor. Çeyiz alışverişinin yüzde 8’de kalması ise yakın bir geçmişe kadar çeyizin içinde yer alan ev eşyası harcamalarının artık ayrıca yapıldığını gösteren ilginç bir veri olarak dikkat çekiyor. 
Araştırmaya göre, çiftlerin yüzde 83’ü balayına gideceğini belirtirken, balayı tatili için en popüler bölge yüzde 16 ile Antalya. Bodrum ise yüzde 7 ile ikinci sırada yer aldı.
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner100