Bu haber kez okundu.

Dondurma tüketimi artıyor
YENİ MESAJ / İSTANBUL
Son dört yıldır istikrarlı bir büyüme gösteren Türkiye dondurma pazarı bu yıl 213 milyon litrelik hacimle 1.9 milyar TL’lik ciroya ulaşarak geçen yıla oranla yüzde 13’lük bir büyüme gösterdi. 1990 yılında pazara girişinden bu yana pazarın büyümesine en büyük katkıyı sağlayan Algida, kişi başı dondurma tüketiminin 0.3 litreden 4.1 litreye çıkarak 22 yılda 14 kat artmasına öncülük etti. “Türkiye’nin dondurmacısı” unvanını hak ettiğini kanıtlayan Algida, “Mutluluğu 4 mevsim paylaş” anlayışının karşılığını bu yıl yüzde 77’ye yükselen pazar liderliğiyle alırken, Türkiye’de tüketilen dondurmaların yüzde 38’ini oluşturan çocuk ürünlerinin geleceğini değiştirecek bir beslenme projesine imza attı. Son 4 yıldır pazarın son derece istikrarlı bir büyümeye imza attığını belirten Unilever Gıda Pazarlama Başkan Yardımcısı Mustafa Seçkin, Türkiye dondurma pazarına ilişkin verileri paylaştı. Seçkin, “Türkiye, 213 milyon litrelik ve yaklaşık 1.9 milyar TL ciroluk bir pazar. Bu büyüklük Türkiye’yi dünya dondurma pazarında ilk 20 ülke arasına yerleştiriyor. Ciroya göre 14, litreye göre ise 18’inci sırada yer alıyoruz. Ancak net olan bir diğer gerçek de dünya sıralamasında kişi başı tüketimde dünyada 29. sırada olduğumuz. Bu alanda önemli bir büyüme potansiyeline sahibiz, pazardaki büyüme potansiyeline inanıyoruz ve bu potansiyeli Algida’nın açığa çıkarabileceğini düşünüyoruz. Dondurma pazarındaki bu potansiyelin doğal bir sonucu olarak ikinci fabrikamızın temelini geçen yıl Konya’da atmıştık. Bu yıl içinde hizmete açacağız” diye konuştu.
Çocuk portföyüne
1.8 milyon TL yatırım
Algida’nın yatırım ve prensipleriyle Türkiye’de çocuklara yönelik sağlıklı beslenme politika ve uygulamalarının kararlı destekçisi olduğunun altını çizen Seçkin, “Hangi endüstride olursa olsun özel sektör kurumlarının çocuklara yönelik benzer adımlar atmasını yürekten istiyor, örnek oluşturabilmek için de gayret ediyoruz. Bu dönüşüm için başlangıçta 1,8 milyon TL’lik bir yatırım yaptık. Bu yatırımın dondurma pazarının büyümesine de katkıda bulunacağına inanıyoruz” dedi.  
Anahtar Kelimeler:
dondurma tüketimi artıyor
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.