26 Şubat 2011 Cumartesi 00:00
550 Okunma
Dünya markası olmak istiyoruz
1925 yılında Bursa'da Atatürk'ün talimatıyla kurulan Türkiye'nin ilk yünlü kumaş fabrikası İpekiş'in Genel Müdürü Aşkın Kandil, dünya markası olmak istediklerini belirterek, dev markaların talebine yetişemediklerini söyledi ~|~

YENİ MESAJ - İSTANBUL

1925 yılında Bursa'da Cumhuriyet'in kurucusu Mustafa Kemal Atatürk'ün talimatıyla kurulan Türkiye'nin ilk sanayi tesislerinden, aynı zamanda da ilk yünlü kumaş fabrikası İpekiş, uzun süren Ar - Ge çalışmalarının ardından nano teknoloji ürünü Natural Stretch (Doğal Esnek) yüzde 100 yün kumaş üretti. Kumaş, nano teknoloji yoluyla dünyada yünden üretilen ilk ürün olarak da dikkat çekiyor. Versace, Christian Dior, Max Mara gibi dünyaca ünlü markaların da ilgi gösterdiği İpekiş nano teknolojik kumaşlar; su, yağ, kir tutmuyor, kırıştırıldığında deformasyona uğramıyor.

30 milyon Euro ciro
İpekiş Genel Müdürü Aşkın Kandil, 2010 yılında 30 milyon Euro ciro yaptıklarını belirterek, bunun yüzde 40'ının ihracattan geldiğini ifade etti. 2010 yılında yüzde 12 büyüdüklerini, 2011'de yüzde 10 büyümeyi amaçladıklarını söyleyen Kandil, 2000'li yıllardan itibaren nano teknolojiye yatırım yaptıklarını ancak 2009'a kadar tatmin olmadıklarını belirterek, "Bionic Finish teknolojsi ile istediğimiz performansı yakaladık. Bunu yünlü kumaşta ilk defa biz gerçekleştirdik. Bu ürünün 2010 yılında üretimimizdeki payı yüzde 55" dedi.
Aşkın Kandil, şunları söyledi: "Dev markaların kumaş talebine yetişemiyoruz. Özellikle yünlü dış giyimlik dokuma kumaşta isim kullanım hakkı İpekiş'e ait olan Bionic Finish ve yüzde 100 yün Natural Stretch ürünlerine ciddi talep var. Özellile Avrupa'da yaşanan kriz sonrası firmalar stok çalışmak yerine ihtiyaçları kadar ürünü hızlı sipariş üzerine çalışıyor. Bizim çabukluğumuz Uzakdoğu'dan açık ara kalite farkımızda tercih edilmemizi sağlıyor."

Moda devlerine özel üretim
Sadece yılda 2 koleksiyon yerine müşterilerinin de isteklerini göz önünde bulundurarak özel koleksiyonlar hazırladıklarını ifade eden Kandil, "Toplam koleksiyonların yüzde 40'ını özel koleksiyonlar üretiyor. Versace'nin takım elbise koleksiyonlarının yüzde 60'ı bizim kumaşlarımızdan oluşuyor" diye konuştu. Kandil müşteri portfötlerine Fendi ve Armani'nin de eklendiğini ifade etti.
2 milyon Euro'luk ek dokuma fabrika yatırımıyla 2 milyon metre olan üretim kapasitelerini yüzde 30 artıracaklarını kaydeden Kandil, "Türk sanayiinin gelişmesine öncülük eden firmalardan İpekiş, 1991 yılında Tarman Group tarafından satın alındı. Markaya bugüne kadar 45 milyon dolar yatırım yapıldı" dedi. En önemli pazarlarının Rusya, İran, Fransa, İngiltere, İtalya olduğunu anlatan Kandil, Almanya pazarına da gireceklerini belirtti. Amerika'ya döşemeilk kumaş ihraç ettiklerini hatırlatan Kandil, bu yıl için amaçlarının Amerika pazarında hastane, halka açık alan ve okullara da girmek olduğunu söyledi.

Cilt bakımı yapan kumaş yolda
Yüzde 100 yün kumaş üretiminde kararlı olduklarını belirten Kandil, "Toplam bütçemizin yüzde 5'i Ar-Ge ve Ür-Ge'ye ayrıldı. Şu anda kadın ve erkek için özel üretilmiş parfümlü kumaşlarımız var. Yeni ürünler üzerindeki çalışmalarımız sürüyor. Sonuç alındığında orta vadede, cilt bakımı ve zayıflatma etkisi olan kumaşlarla, anti stres, koku itici, antibakteriyel kumaşları da pazara sunacağız" dedi.

Anti-damping uygulaması yerinde
Dış Ticaret Müsteşarlığı'nın Uzakdoğu'dan ithal edilen kumaşlara yüzde 40 oranında anti-damping vergisi uygulamasının yerinde olduğuna işaret eden Kandil, "Uzakdoğu'daki düşük fiyatlar bizi etkilemiyor. Türkiye'deki maliyetler kumaş üretimi için cazip hale gelmeli. Türkiye'den kumaş aldıklarında hazır giyim ihracatçıları dış pazarlarda rekabet edebilmeli. Uygulama uzun vadede faydalı olacaktır. Çünkü üretim yoksa hayat da yok."

Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner100