02 Eylül 2006 Cumartesi 00:00
269 Okunma
e-ticareti çok sevdik !..
Bankalararası Kart Merkezi (BKM) Genel Müdürü Sertaç Özinal, Türk halkının sanal ticareti sevdiğini ve bu yolla alışveriş yapmaya alıştığını kaydetti. ~|~

 

 

BKM verilerine göre, Türkiye'de sanal POS ile yapılan 6 aylık e-ticaret hacmi, geçen yılın aynı dönemine göre, yüzde 70 artarak 564 milyon 470 bin YTL'den 957 milyon 680 bin YTL'ye yükseldi. Bu dönemde yapılan işlem adedi ise, 8 milyon 582 bin 721 olarak gerçekleşti. Yurt dışından sanal POS kullanarak yapılan e-ticaret adedi yüzde 217'lik artışla 308 bin 502 oldu. Yurt dışındaki ticaret hacmi ise bu dönemde yüzde 135'lik bir artış göstererek, 69 milyon 290 bin YTL olarak gerçekleşti.

Sadece kredi kartı numarası kullanılarak gerçekleştirilen sanal kredi kartı işlem adedi ise yurt içinde yüzde 37 artışla 300 bin 450'ye, yurt dışında yüzde 122 artışla 96 bin 348'e ulaştı. Toplam adet yüzde 51'lik artışla 396 bin 798 oldu.
Sanal kredi kartı işlemlerinde e-ticaret hacmi, yılın 6 aylık döneminde yurt içinde 18 milyon 370 bin YTL, yurt dışında 7 milyon 90 bin YTL'e çıktı. Toplam hacim, yüzde 45'lik artışla 17 milyon 600 bin YTL'den 25 milyon 460 bin YTL'ye yükseldi.
BKM verilerine göre, kayıtlı iş yeri sayısı da yüzde 122 oranında artarak 10 bin 370'e, aktif işyeri sayısı yüzde 161 artarak 5 bin 591'e ulaştı.

YIL SONUNDA 3,06 MİLYAR YTL SANAL POS CİROSU...
BKM Genel Müdürü Sertaç Özinal, konuya ilişkin AA muhabirine yaptığı değerlendirmede, Türkiye'deki ilk sanal alışveriş sitesinin 1999 yılında açıldığını, o günden bu yana internet üzerinden gerçekleştirilen alışverişlerde ciddi bir artış olduğunu kaydetti. Bu durumun, bilgisayar kullanımının yaygınlaştığını ve teknolojiye yatkınlığı giderek artan bilinçli bir tüketici kesimin belirgin hale geldiğini gösterdiğini aktaran Özinal, e-ticaret gerçekleştiren işyeri sayısının da arttığına işaret etti.

Özinal, şu görüşleri dile getirdi: ''Ayrıca, e-ticaretin önündeki engellerden en büyüğü olan güvenlik endişesi de, artan teknoloji kullanımı ve güvenliği artırıcı yeni uygulamaların hayata geçirilmesi ile kullanıcı tarafında azalma eğilimi gösteriyor. Tüm bu verileri gözönünde bulundurarak, Türk halkı sanal ticareti sevdi ve bu yol ile alışveriş etmeye alıştı diyebiliriz.'' 2005 yılında 1,8 milyar YTL ciro ile 17,7 milyon adet işlemin sanal poslar üzerinden geçtiğini anımsatan Özinal, ''2006 yılı ilk altı aylık dönemi ile geçtiğimiz yılki dönemi karşılaştırdığımız vakit, sene sonu işlem adedi rakamlarının da yüzde 12 civarında bir artış ile 21,24 milyon adede, işlem cirolarının ise yüzde 70 civarında bir artış ile 3,06 milyar YTL'ye ulaşmasını bekliyoruz'' görüşünü dile getirdi.

Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner122

banner121